روزنه ای برای نفوذ بیگانه در آسمان کشور وجود ندارد

بیرجند – ایرنا – فرمانده پدافند هوایی شرق کشور گفت: با رهبری داهیانه مقام معظم رهبری و قدرت و صلابت پدافند هوایی کشور، هیچ روزنه ای برای نفوذ بیگانگان در آسمان جمهوری اسلامی ایران وجود ندارد.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از ایرنا امیر سرتیپ دوم علی اکبر عباسی تجدد روز چهارشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: هرگونه تعرض و تجاوز به آسمان ایران را با سفیر رعد آسای موشک های بومی خود پاسخ کوبنده می دهیم.
وی اظهار داشت: پدافند هوایی به طور شبانه روزی در حال رصد مرزهای هوایی کشور است و از طریق شبکه یکپارچه پدافندی کوچک ترین فعالیت هوایی را کنترل می کنیم.
فرمانده پدافند هوایی شرق کشور گفت: آسمان کشور همواره مملو از هواپیماهای عبوری بوده که ممکن است ماموریتی برای تعرض به یکی از مراکز حساس کشور داشته باشند و کارکنان پدافند هوایی از لحظه ورود تا لحظه خروج هواپیماهای گذرنده از آسمان کشور، آنها را رصد کرده و اگر حرکتی خصمانه دیدند در همین آسمان آنها را نابود می کنند.
وی افزود: پدافند هوایی در کارهای انقلابی نقش موثری داشته و در دستگیری عبدالمالک ریگی و فرونشاندن هواپیمای حامل تفنگداران دریایی آمریکایی، انهدام هواپیمای جاسوسی بدون سرنشین رژیم اشغالگر صهیونیستی، اخطار به هواپیمای رادارگریز و مدیریت صحنه نبرد در دستگیری ملوانان آمریکایی خلیج فارس از اقدامات پدافند هوایی کشور است.
امیر عباسی تجدد گفت: در هشت سال دفاع مقدس شاید با سلاح های غربی و شرقی می جنگیدیم و اگر یک قطعه از این سلاح معیوب می شد قادر به جایگزینی آن نبودیم اما امروز پدافند با صد درصد سلاح های بومی و بدون وابستگی به هیچ کشور خارجی با جوانان متعهد کشور به فعالیت خود ادامه می دهد.
وی افزود: پدافند هوایی با بهره گیری از کارکنان ماهر، متعهد، صادق و پرتلاش، با وجود کمبود ها با استعانت از شعار همیشگی مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی برای خودکفایی خود گام های موثری برداشته است.
وی بیان کرد: قبل از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی با واگذاری سلاح های پیشرفته توسط ایالات متحده آمریکا به شاه معدوم، ایران تبدیل به ژاندارم منطقه برای اهداف استکبار شده و ماموریت پدافند هوایی در دوره ستمشاهی تنها به استفاده از پایگاه های هوایی برای پدافند خلاصه شده بود.
فرمانده منطقه پدافند هوایی قائم آل محمد (ص) گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی و شروع جنگ تحمیلی و تهاجم گسترده هواپیماهای رژیم بعث به کشور، ماموریت پدافند هوایی کشور تغییر پیدا کرد و با حضور میدانی در همه عرصه های نبرد در تمامی عملیات های هشت سال دفاع مقدس دلاورمردی های بی نظیری را از خود نشان داد.
وی اظهار داشت: تاریخ هشت سال دفاع مقدس با جانفشانی های پدافند هوایی مزین شده و حضور مستمر در عملیات های بیت المقدس، فتح المبین، طریق القدس، کربلای پنج، والفجر هشت، خنثی کردن ۲۴ هزار و ۸۶۴ تهاجم هوایی، اسکورت سه هزار و ۱۴۵ فروند کشتی تجاری و نفت کش در دوران جنگ تحمیلی، ساقط کردن ۶۷ بالگرد و ۶۰۰ فروند هواپیمای شکاری و بمب افکن رژیم عراق از اقدامات پدافند هوایی کشور است.
وی یادآور شد: پس از اتمام جنگ تحمیلی و در دوران سازندگی، فرماندهی پدافند هوایی به عنوان فرماندهی مستقل در مجموعه نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به فعالیت خود ادامه داد.
عباسی تجدد گفت: با تعریفی از جنگ های آینده، دهم شهریور ماه سال ۱۳۸۷ مقام معظم رهبری فرمان تاریخی جداشدن پدافند هوایی از پیکره نیروی هوایی را صادر کردند و به عنوان یک نیروی مستقل، ملی و فرانیرویی در مدیریت ارتش جمهوری اسلامی فعالیت خود را در قالب قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا (ص) آغاز کرد.
۷۵۵۹*۳۰۲۸

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × دو =