۵ طرح بهداشت و درمان در قاینات افتتاح می شود

بیرجند – ایرنا – رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان قاینات گفت: همزمان با سفر وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به استان خراسان جنوبی، بهره برداری از پنج طرح بهداشتی درمانی با اعتبار ۴۴ میلیارد ریال در این شهرستان آغاز می شود.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از ایرنا عباس حمیدی راد روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: کلینیک تخصص مرکز آموزشی درمانی شهدا با اعتبار ۱۸ میلیارد و ۶۸۰ میلیون ریال و زیربنای ۷۸۰ مترمربع و ساختمان کلینیک غربالگری با ۵۷۵ مترمربع زیربنا و اعتبار ۱۳ میلیارد و ۳۸۵ میلیون ریال به بهره برداری می رسد.
وی گفت: سالن اجتماعات بزرگمهر با زیربنای ۳۰۰ مترمربع و اعتبار پنج میلیارد ریال، مرکز جامع تصویربرداری با زیربنای ۳۵۰ مترمربع و اعتبار چهار میلیارد ریال و همراه سرای بیماران با ظرفیت ۱۶ تخت و اعتبار سه میلیارد ریال از دیگر طرح هایی است که در سفر دکتر قاضی زاده هاشمی افتتاح می شود.
رئیس شبکه بهداشت و درمان قاینات از کلنگ زنی بیمارستان دوم این شهرستان نیز خبر داد.
وی ادامه داد: تجهیز کلینیک غربالگری، دستگاه های دیالیز، استقلال دانشکده پزشکی و انتزاع دانشکده پیراپزشکی از عمده درخواست های مردم شهرستان قاینات است که پیگیری آن انجام خواهد شد.
حمیدی راد گفت: بهسازی اتاق عمل با اعتبار پنج میلیارد ریال، راه اندازی بخش های ایزوله تنفسی با ۶ تخت و عفونی با ۸ تخت در حال انجام است که امیدواریم تا پایان سال به بهره برداری برسد.
معاونت درمان شبکه بهداشت و درمان قاینات با یک بیمارستان ۱۲۰ تختخوابی و ۳۱ متخصص در ۱۹ رشته تخصصی، ۱۷۰ پرستار و ۱۶۰ نیروی پشتیبانی به مردم خدمت رسانی می کند، همچنین دانشکده پرستاری و مامایی و مجتمع آموزش عال سلامت قاینات با ۵۰۰ دانشجو در هفت رشته کاردانی و کارشناسی، یک مرکز بهیاری با ۶۰ دانش آموز و یک مرکز آموزش بهورزی با ۲۰ کارآموز فعالیت دارند.
معاونت بهداشتی شبکه بهداشت و درمان قاینات نیز با ۱۹ مرکز جامع سلامت روستایی و شهری، ۱۰ پایگاه بهداشتی و ۵۴ خانه بهداشت روستایی خدمات ارائه می کند.
شهرستان قاینات با جمعیت ۱۱۶ هزار و ۱۸۱ نفر و دارای سه بخش، پنج شهر و ۸ دهستان در شمال استان خراسان جنوبی واقع شده و شهر قاین مرکز شهرستان قاینات در ۱۰۰ کیلومتری شمال بیرجند مرکز خراسان جنوبی است.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز (چهارشنبه) برای افتتاح ۱۵ طرح درمانی، بهداشتی و آموزشی و کلنگ زنی ۲ طرح دیگر به استان خراسان جنوبی سفر می کند.
۷۲۱۸*۳۰۲۸

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده + 9 =