امر به معروف و نهی از منکر سبب احیای ارزش های اجتماعی می شود

بیرجند – ایرنا – امام جمعه طبس گفت: اگر امر به معروف و نهی از منکر احیا شود، همه ارزش ‌های اجتماعی احیا شده است.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از ایرنا حجت الاسلام محمدرضا محمدی روز سه شنبه در نشست ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان طبس افزود: امام حسین (ع) به عنوان بزرگترین آمر به معروف و ناهی از منکر در تاریخ بشریت است و در روایات داریم که تمامی واجبات الهی در برابر امر به معروف و نهی از منکر مانند قطره ای در برابر دریا است.
وی بیان کرد: براساس وصیت نامه امام حسین (ع)، ایشان برای اصلاح امور امت پیامبر (ص) و امر به معروف و نهی از منکر قیام کرده است.
رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر طبس با اشاره به معضل حرمت‌شکنی ایام محرم توسط برخی مسافران و گردشگران گفت: این موضوع دغدغه ای را برای مردم روستاهایی در شهرستان طبس به وجود آورده است و از ما خواسته اند با این حرمت‌شکنی‌ها برخورد شود.
وی افزود: برخورد قضایی و امنیتی یک مرحله است اما پیش از آن باید برنامه‌ای برای آن داشته باشیم و پایگاه های بسیج بیشتر در این موضوع ورود کنند و در ورودی روستاها تذکری به مسافران و گردشگران داده شود.
حجت الاسلام محمدی با اشاره به موضوع نبود مکان مناسب برای خانم ها در برخی هیات ‌های مذهبی گفت: هیات‌ها با این که برنامه‌های خوب و قابل استفاده‌ای برای مردم دارند اما حواشی هم دارد که امیدواریم مسئولان هیات‌ها جلساتی را داشته باشند و مشکلات با همفکری حل شود.
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان طبس هم در این جلسه گفت: در هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر در طبس تجمع آمران به معروف و ناهیان از منکر را خواهیم داشت و مسابقات فرهنگی در این زمینه در فضای مجازی برگزار خواهد شد.
رمضانعلی فرحبخش‌ثانی افزود: طی سال های گذشته در ایام عزاداری امام حسین (ع) حرمت‌شکنی‌هایی را توسط برخی مسافران و گردشگران در مناطق گردشگری شهرستان طبس شاهد بودیم.
وی ادامه داد: باید به گونه‌ای برنامه ریزی شود که این حرمت‌شکنی‌ها در طول سال به ویژه در ایام محرم اتفاق نیفتد.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه طبس بیان کرد: حداقل روزهایی که مصادف با تاسوعا و عاشورای حسینی است تعطیلی اقامتگاه های بوم گردی مورد انتظار است.
وی گفت: در برخی هیات ‌های مذهبی مکان مناسبی را برای خانم ها در نظر نمی‌گیرند و دیده می‌شود خانم ها کنار خیابان ها نشسته اند که نمود خوبی ندارد.
فرماندار ویژه طبس هم با بیان این که گردشگر تعریف دارد افزود: کسی که به مناطق گردشگری شهرستان طبس وارد می‌شود اما به فرهنگ مردم احترام نمی‌گذارد نامش توریست و گردشگر نیست.
سید مهدی طلائی مقدم افزود: گردشگر و توریست با هدف آشنایی با فرهنگ و میراث یک منطقه وارد آن می‌شود که در اولین قدم در آشنایی، احترام به فرهنگ آن منطقه لازم است.
وی بیان کرد: ما در طبس دنبال این گردشگر هستیم و دنبال مسافری نیستیم که حواشی برای ما ایجاد کند، تولید زباله کند، این مسافر سود، درآمد و ایجاد اشتغال برای شهرستان ندارد.
وی گفت: در ایام محرم توریست مذهبی داریم و این نوع گردشگر به فرهنگ ما احترام می‌گذارد.
فرماندار ویژه طبس با اشاره به آستان حضرت حسین بن موسی الکاظم (ع) در طبس افزود: شهرستان طبس به عنوان قطب مذهبی شیعه است و قلب اقتصاد، گردشگری، سیاست و فرهنگ همه ما در طبس آستان حسین بن موسی الکاظم است.
وی گفت: اداره میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری باید بر اماکن و تورها نظارت کند، تذکر دهد و اگر تخلف کردند با دادستان هماهنگ شود و با هماهنگی با بسیج و سپاه نیز می‌توان نظارت بیشتری انجام داد.
طلائی‌مقدم با بیان این که گردشگران به طور معمول شئونات را رعایت می‌کنند تصریح کرد: افراد کمی از مسافران ممکن است هنجارشکنی کنند یا ممکن است عده‌ای باشند که با هدف وارد می‌شوند.
وی افزود: هدف این عده فقط هنجارشکنی است و حساب این افراد فرق می‌کند که اقدام آنها اقدامی مجرمانه است و من هم تاکید می‌کنم که باید اعمال قانون شوند.
وی با بیان اهمیت حمایت از اقامتگاه‌های بوم‌گردی گفت: باید از اقدامات خودسر در برخورد با گردشگران خودداری کرد و مطابق با قانون و در این چارچوب برخورد صورت گیرد.
طبس با ۷۲ هزار نفر جمعیت و ۵۷ هزار کیلومتر مربع مساحت در ۲۷۰ کیلومتری غرب بیرجند مرکز خراسان جنوبی قرار دارد.
۷۲۱۷*۳۰۲۸

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت + 13 =