طرح ویژه تعزیرات حکومتی در خراسان جنوبی آغاز شد

بیرجند – ایرنا – رئیس گشت های مشترک تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی گفت: طرح ویژه تعزیرات به مناسبت ایام محرم و بازگشایی مدارس از امروز (سه شنبه) در استان آغاز شد و با فعالیت گشت های مشترک تا ۱۷ مهرماه ادامه دارد.

محمد کشتگر در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: گشت های مشترک تعزیرات حکومتی با حضور بازرسان تعزیرات حکومتی، سازمان صنعت، معدن و تجارت، بهداشت و درمان، اتاق اصناف و بسیج اصناف برای جلوگیری از هرگونه گرانفروشی، کم فروشی و سایر تخلفات همزمان با ایام محرم در سراسر استان آغاز شد.
وی افزود: گشت های سیار تعزیرات حکومتی همه ساله به منظور اجرای صحیح و اعمال قانون و نظارت بیشتر به وضعیت بازار تولید، توزیع و مصرف همچنین جلوگیری از افزایش قیمت برخی کالاها و خدمات پر مصرف از سوی افراد سودجو و فرصت طلب در سطح بازار انجام می شود.
رئیس گشت های مشترک تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی بیان کرد: نظارت بر رعایت درج قیمت برای مصرف کننده، جلوگیری از عرضه اقلام نوشت افزار تقلبی، ممانعت از فروش اجباری لوازم التحریر و شناسایی مراکز بدون پروانه تولید از جمله اقدام های ناظران و بازرسان در طرح تشدید نظارت بازگشایی مدارس خواهد بود.
وی گفت: همچنین در طرح تشدید ایام محرم نیز بازرسان و ناظران سازمان بر نحوه عرضه و توزیع مواد غذایی، آشپزخانه ها و اماکن مربوط به طبخ غذای نذری نظارت خواهند داشت.
کشتگر یادآور شد: در پنج ماه گذشته توسط ۱۴۹ اکیپ در قالب گشت مشترک ۴۹۹ مورد بازرسی از واحدهای صنفی، تولیدی، توزیعی و خدماتی استان انجام شد.
وی ادامه داد: در این راستا ۱۷۷ واحد صنفی در خصوص تخلفات احتمالی تذکر گرفتند، همچنین ۷۸ پرونده تخلف به ۲۸۳ میلیون و ۱۷۸ هزار ریال نیز تشکیل شد.
رئیس گشت های مشترک تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی افزود: مردم و شهروندان می توانند با مشاهده هرگونه تخلف صنفی مراتب را با شماره گویای ۱۳۵ تعزیرات حکومتی یا ۱۲۴ سازمان صنعت، معدن و تجارت استان به ماموران و بازرسان این ادارات گزارش دهند تا در اسرع وقت نسبت به آن رسیدگی شود.
۷۵۵۷ * ۶۰۵۴

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 + 6 =