۲۰۵۸ پرونده در تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی مختومه شد

بیرجند – ایرنا – مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی گفت: ۲ هزار و ۵۸ پرونده تخلف در پنج ماهه امسال با بررسی و صدور رای نهایی در این استان مختومه شد.

محمد حسین اشرفی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این پرونده ها در سه بخش تخلفات قاچاق کالا و ارز، بخش بهداشت، دارو و درمان و بخش کالا و خدمات وارد شعب بدوی و اجرای احکام شده است.
وی افزود: در این مدت ۵۹۳ پرونده در بخش قاچاق کالا و ارز به شعب تعزیرات حکومتی استان وارد و ۵۷۹ پرونده مختومه شد که محکومیت این پرونده ها چهار میلیارد و ۹۵۹ میلیون و ۳۲۴ هزار ریال بوده است.
مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی ادامه داد: همچنین در بخش قاچاق کالا و ارز ۸۱۵ پرونده وارده و ۸۳۵ پرونده با محکومتی ۵۶ میلیارد و ۲۳ میلیون و ۵۳۱ هزار ریال در شعب استان مختومه شد.
وی تعداد پرونده های وارده در بخش بهداشت، دارو و درمان شعب تعزیرات حکومتی استان را ۱۱۴ فقره اعلام کرد و گفت: همچنین در پنج ماهه امسال ۱۱۲ پرونده در این زمینه به مبلغ ۲۵۶ میلیون و ۱۷۰ هزار ریال مختومه شده است.
اشرفی یادآور شد: از ابتدای سال تا پایان مرداد ماه امسال در شعب اجرای احکام در بخش کالا و خدمات ۳۹۹ پرونده وارده و ۳۷۷ پرونده مختومه شد که در این زمینه ۸۷۰ میلیون و ۷۶۴ هزار ریال وصول شد.
وی ادامه داد: در بخش قاچاق کالا و ارز نیز ۵۳۸ پرونده وارد شعب تعزیرات استان و ۵۱۹ فقره پرونده مختومه اعلام شد و همچنین ۲ میلیارد و ۲۶۱ میلیون ریال در این بخش وصول شده است.
مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی بیان کرد: در بخش بهداشت و دارو نیز در پنج ماه گذشته ۹۴ پرونده وارد و ۸۶ پرونده مختومه اعلام شد و ۱۷۷ میلیون و ۳۶۰ هزار ریال وصول شد.
وی اظهار داشت: عدم درج قیمت، گران فروشی و عدم ارایه فاکتور فروش به ترتیب بیشترین تخلفات مربوط به بخش کالا و خدمات در استان است.
اشرفی افزود: همچنین مباشرت در قاچاق کالا، خرید، فروش، حمل و نگهداری کالای قاچاق و عرضه و فروش کالای قاچاق توسط واحدهای صنفی به ترتیب بیشترین میزان تخلفات در بخش قاچاق کالا و ارز محسوب می شود.
وی عنوان کرد: در بخش بهداشت، دارو و درمان نیز عدم رعایت دستورالعمل های بهداشتی، عرضه و تحویل کالاهای غیر بهداشتی و عرضه و فروش مواد فاقد پروانه یا مجوز ساخت به ترتیب بیشترین تخلفات را به خود اختصاص داده است.
۷۵۵۷ * ۶۰۵۴

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 5 =