۱۳۰۰ نفر در قالب طرح طلایه داران خراسان جنوبی سازماندهی شدند

بیرجند – ایرنا – دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی گفت: با توجه به اهمیت امر به معروف و نهی از منکر، یکهزار و ۳۰۰ نفر در قالب طرح طلایه داران در استان سازماندهی شدند که با تذکر لسانی فعالیت می کنند.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از ایرنا سردار علی قاسمی روز جمعه در سخنرانی پیش از خطبه های نمازجمعه بیرجند افزود: امر به معروف و نهی از منکر وظیفه ای همگانی است و باید به صورت ویژه به آن توجه کرد.
وی گفت: ستادهای امر به معروف و نهی از منکر در مساجد و سازمان های استان تشکیل شده است که امیدواریم در راه معروف که مساوی با مسیر حق است، گام برداریم.
فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی بیان کرد: انقلاب اسلامی همواره بر پایه این دو فریضه الهی استوار بوده است.
وی اظهار داشت: امام حسین و یاران باوفایش برای امر به معروف و نهی از منکر حج شان را نیمه تمام گذاشتند، به مسیر الی الله برای مبارزه با طاغوت زمان به پا خواستند و پیامشان در صحرای عرفات به همه جهانیان اعلام شد.
سردار قاسمی درباره برگزاری همایش مبلغان امر به معروف و نهی از منکر گفت: در این همایش مبلغان به امر به معروف و نهی از منکر، کنگره شهدا، ترویج جهاد، شهادت و حق طلبی توجیه شدند و در دستور کار قرار دادند.
وی بیان کرد: همزمان با آغاز هفته امر به معروف و نهی از منکر با روسای دانشگاه های استان برای ایجاد برنامه های وزین در مورد امر به معروف و نهی از منکر برای ورودی های دانشگاه ها جلساتی برگزار شد.
دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی از توجیه مداحان، سخنرانان و مسئولان هیات ها در ایام محرم برای هرچه بهتر و باشکوه برگزار شدن مراسم عزاداری حسینی خبر داد و افزود: گروه های طلایه داران در هیات ها حضور خواهند داشت و در صورت نیاز تذکر خواهند داد.
وی با تاکید بر اینکه مسئولان هیات ها از همراهی تمثال شهدا غافل نشوند گفت: ارایه وصیت نامه شهدا در قالب پوستر و پلاکارد از بهترین راه های ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در ایام محرم است.
سردار قاسمی انتقاد و مطالبه گری برخی مداحان و سخنرانان در مجالس امام حسین (ع) را غیرقابل اشکال دانست و اظهار داشت: تمام قیام امام حسین سیاسی است اما هرگونه تخریب در این فضا ممنوع خواهد بود.
وی اضافه کرد: بخش بزرگی از کنگره ۲ هزار شهید خراسان جنوبی در هفته دفاع مقدس اجرایی خواهد شد و بقیه در آبان و آذرماه سال جاری انجام می شود.
به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از ایرنا هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر از ۲۰ شهریور با شعار ‘وحدت کلمه، حمایت از امت اسلامی و دشمن ستیزی’ آغاز شد و ۲۶ شهریور با شعار ‘حمایت از سبک زندگی اسلامی- ایرانی با رویکرد تحکیم خانواده’ به اتمام می رسد.
۳۲۱۵*۳۰۲۸

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده + شانزده =