طرح احسان حسینی در خراسان جنوبی آغاز شد

بیرجند- ایرنا- معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی گفت: طرح احسان حسینی به منظور بهره گیری از فضای معنوی ماه محرم و ظرفیت مساجد، حسینیه ها، تکایا و هیات های مذهبی برای کمک به نیازمندان آغاز شد.

احمد رفیعی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: این طرح به منظور تحقق شعار هیات مذهبی یک پایگاه طرح احسان حسینی در دهه اول محرم (به ویژه ایام تاسوعا و عاشورا)، اربعین حسینی و دهه آخر ماه صفر در سطح استان اجرا می شود.
وی افزود: مردم نیکوکار استان می‌ توانند در این طرح معنوی و خداپسندانه نذورات خود اعم از غذای گرم، خشک و قربانی را به این نهاد تحویل داده تا در اسرع وقت بین نیازمندان واقعی توزیع شود.
معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی بیان کرد: ادارات تابعه این نهاد، مراکز نیکوکاری و مساجد سراسر استان آماده دریافت نذورات و احسان مردم عزادار و توزیع بین مددجویان و نیازمندان است.
وی ادامه داد: به منظور اجرای طرح احسان حسینی در ایام محرم و صفر، از ظرفیت مساجد، حسینیه ها ، تکایا و هیات های مذهبی و نیز نقش روحانیون، مبلغان و مداحان در ترغیب مردم به انجام کار خیر استفاده خواهد شد.
رفیعی، هدف از اجرای این طرح معنوی را هدفمند کردن نذورات مردمی برای مستمندان واقعی جامعه و تقویت و تبیین فرهنگ احسان حسینی مومنان به نیازمندان عنوان کرد.
وی با اشاره به جمع آوری بالغ بر ۶۶۳ میلیون تومان در قالب احسان حسینی دردهه اول ماه محرم سال گذشته گفت: ۶۴ هزار و۶۲۹ پرس غذای گرم در مدت یاده شده به ارزش ۴۰۲ میلیون تومان، مقدار ۴ هزار کیلو گوشت قرمز به ارزش ۱۲۱ میلیون تومان، ۶۹میلیون تومان درقالب جیره خشک و مبلغ ۷۱میلیون تومان به صورت نقدی جمع آوری شد.
معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی، پرداخت الکترونیکی از طریق سرشماره #۸۸۷۷* اپراتورهای تلفن همراه وشماره حساب ۰۱۰۲۱۰۲۸۹۱۰۰۵ نزد بانک صادرات مرکزی بیرجند ویا مراجعه حضوری به ادارات تابعه ومراکز نیکوکاری را سه روش مشارکت مردم در کمک به نیازمندان عنوان کرد.
بنا بر آمار اعلام شده از سوی اداره کل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی، اکنون ۳۲ هزار خانوار مستمری و معیشت بگیر تحت حمایت این نهاد هستند و یکهزار و ۲۰۰ خانوار تا پایان سال گذشته در نوبت حمایت بودند که ۳۰۰ نفر زیر پوشش قرار گرفتند و بقیه نیز امسال به چتر حمایتی امداد اضافه می شوند.
۹۸۹۳ * ۶۰۵۴

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 − 6 =