سفر جاده ای در خراسان جنوبی افزایش یافت

بیرجند – ایرنا – مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی گفت: ۴۳۴ هزار و ۵۰۹ مسافر در بازه ۲۴ خرداد تا ۱۲ شهریور امسال از طریق جاده های استان سفر کردند که نسبت به سال گذشته سه درصد رشد داشته است.

جعفر شهامت روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از آمادگی برای پایش شبانه روزی رخدادهای جاده ای در سفرهای پایان تابستان خبر داد و افزود: پیش بینی می شود در پایان تعطیلات تابستانی امسال میزان تردد به حدود ۱۳ درصد رشد برسد.
وی بیان کرد: ۲۱۳ دستگاه خودروی سواری با عمر متوسط ۸.۵۱ سال، ۱۱۷ دستگاه مینی بوس با عمر ۱۹.۴۱ سال و ۲۴۷ اتوبوس با عمر متوسط ۱۱.۸۳ سال کار جا به جایی مسافر در محورهای برون شهری استان خراسان جنوبی را بر عهده دارند که متوسط عمر این ناوگان ۱۳.۲۵ سال است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی گفت: یکهزار و ۶۶۵ راننده در بخش ناوگان مسافری حمل و نقل برون شهری فعال هستند و کار جا به جایی را از مبدا ۱۳ پایانه عمومی و خصوصی در استان انجام می دهند.
وی همچنین از جا به جایی بیش از ۷۴۷ هزار مسافر توسط ناوگان عمومی برون شهری در پنج ماه نخست امسال خبر داد و افزود: از این تعداد در مدت یادشده ۲۶۸ هزار و ۶۶۳ مسافر وارد استان و ۲۹۵ هزار و ۱۳۰ نفر از استان خارج شدند.
شهامت بیشترین سهم جا به جایی مسافر را مربوط به مرکز استان اعلام کرد و گفت: بیش از ۳۲۱ هزار و ۶۷ نفر از شهرستان بیرجند جا به جا شده اند و نهبندان با ۱۰ هزار و ۱۲ نفر کمترین سهم جا به جایی مسافر را داشته است.
وی با اشاره به تفاهم نامه ای بین انجمن شرکت های حمل و نقل مسافر، دفاتر پیشخوان و آژانس های مسافرتی اظهار داشت: با امضای این تفاهم نامه امکان صدور بلیت علاوه بر وب سایت شرکت های حمل و نقل در دفاتر پیشخوان و آژانس های مسافرتی فراهم شده است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خراسان جنوبی هدف از این کار را ارتقای سطح خدمات رسانی به مسافران، کاهش هزینه ها و سفرهای شهری عنوان کرد.
۹۸۹۳*۳۰۲۸

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده + 16 =