حریق دامن درختان کاهی را گرفت

بیرجند – ایرنا – مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بیرجند گفت: آتش سوزی بخشی از درختان روستای کاهی از توابع شهر مود سربیشه را سوزاند.

علی حسینی یکشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با اعلام خبر آتش سوزی در ساعت ۱۴و ۳۵ دقیقه امروز به سامانه ۱۲۵ نیروهای اطفای حریق از ایستگاه های بیرجند، مود و سربیشه به محل اعزام شدند.
وی اظهار داشت: نیروهای آتش نشانی با همکاری امدادگران هلال احمر و تلاش بی نظیر نیروهای مردمی موفق شدند بعد از تلاش پنج ساعته در ساعت ۱۹ و ۳۰ دقیقه آتش را مهار کنند.
مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرداری بیرجند با تاکید بر اینکه این حادثه خسارت جانی نداشته است تصریح کرد: حریق بر اثر بی احتیاطی و روشن کردن آتش در مزارع کشاورزی رخ داد که هنوز علت اصلی و میزان خسارت در دست بررسی است.
وی گفت: آتش سوزی بیشتر درختان غیرمثمر را سوزانده و البته درختان خشک و نیمه خشک مثمر گردو نیز خسارت هایی دیده است.
حسینی با اشاره به پراکندگی آتش و موانع مسیر به خاطر کوهپایه ای بودن منطقه اظهار داشت: این عوامل منجر به طولانی شدن عملیات اطفای حریق شد.
وی ضمن تقدیر از همکاری نیروهای مردمی افزود: حضور مسئولان مود و سربیشه در محل حادثه موجب دلگرمی بود.
مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرداری بیرجند ادامه داد: حادثه ای دیگر در معصومیه بیرجند منجر به حریق منزل مسکونی شد و علت آن در دست بررسی بوده اما خسارت جانی نداشت است.
روستای کاهی از توابع شهر مود سربیشه حدود ۴۵ کیلومتر با مرکز استان فاصله دارد.
۹۸۹۳*۳۰۲۸

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − 15 =