سوگواره احلی من العسل در خراسان جنوبی برگزار شد

بیرجند – ایرنا – سوگواره «احلی من العسل» همزمان با ششم محرم الحرام روز قاسم بن الحسن (ع) با حضور بیش از پنج هزار دانش آموز در استان خراسان جنوبی برگزار شد.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: این سوگواره ششمین بار با حضور دانش آموزان پایه اول و دوم متوسطه در استان برگزار می شود اما در سوگواره امسال تعداد زیادی از دانش آموزان ابتدایی هم به سوگ نوجوان کربلا نشستند.
حجت الاسلام سید علی حسینی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سوگواره احلی من العسل با هدف ترویج و نهادینه کردن فرهنگ ولایتمداری، تولی و تبری، امر به معروف و نهی از منکر و آشنایی نفس جوان با زندگی نامه شهدای کربلا برگزار شد.
وی بیان کرد: هدایت احساسات پاک جوانان و نوجوانان به فضیلت های نیک و پسندیده و ترویج روحیه استکبار ستیزی از دیگر اهداف این سوگواره است.
وی اظهار داشت: هم اکنون بیش از ۲۰۰ هیات عزاداری دانش آموزی به صورت رسمی در مدارس استان فعالیت می کنند که در کنار این هیات ها سازمان بسیج دانش آموزی، اوقاف و امور خیریه، سازمان و تشکل های دانش آموزی در برگزاری هرچه بهتر این سوگواره در کنار آموزش و پرورش خراسان جنوبی نقش داشته اند.
به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از ایرنا سوگواره احلی من العسل روز یکشنبه به صورت همزمان در سراسر استان در بقاع متبرکه، مساجد، تکایا و حسینیه ها برگزار شد.
۳۲۱۵ * ۶۰۵۴

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × چهار =