شهدا برای حفظ کیان ایران اسلامی از تمام هستی خود گذشتند

بیرجند – ایرنا – استاندار خراسان جنوبی در پیامی به مناسبت بازگشت پیکر شهید جاویدالاثر احمد علی لکزایی گفت: شهیدان، پاکبازانی هستند که برای حفظ و حراست از کیان ایران اسلامی از تمام هستی خود گذشتند.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از روز دوشنبه ایرنا از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی در پبام تسلیت محمد مهدی مروج الشریعه آمده است: ‘بسم الله الرحمن الرحیم’ وَلاَ تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُواْ فِی سَبِیلِ اللّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْیَاء عِندَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ (آل عمران/ ۱۶۹)
وی ادامه داد: شهیدان، پاکبازانی هستند که برای حفظ و حراست از کیان ایران اسلامی از تمام هستی خود گذشتند و شهادت را پلی برای رسیدن به معبود برگزیده و با عبور از این گذرگاه در تاریخ جاوادنه شدند و جان خود را در راه اسلام، استقلال و آزادی ملت شریف در طبق اخلاص نهادند.
استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: امروز بعد از گذشت سال ها از آن دوران ایثار و حماسه، پیکرهای پاک و مطهرشان فرهنگ ایثار و شهادت و استمرار قیام سرخ عاشورا را در اذهان هم استانی های عزیز متبلور ساخت.
وی افزود: شناسایی پیکر پاک و مطهر شهید جاویدالاثر احمد علی لکزایی که بعد از گذشت ۳۰ سال مجددا به آغوش میهن و زادگاه خویش بازگشته در ایامی که متعلق به سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) است، بیش از پیش به دل ها نور معنویت بخشید.
مروج الشریعه گفت: امروز عزت، سربلندی و امنیتی که در ایران اسلامی است مرهون خون پاک و مجاهدت های شهدایی است که همچون شهید لکزایی با اخلاص و پایمردی مشق ایثار و از خودگذشتگی را به یادگار گذاشتند.
وی ادامه داد: بازگشت پیکر مطهر این شهید عزیز را به خانواده معزز و محترم آن شهید و عموم مردم خراسان جنوبی تبریک و تسلیت عرض می نماییم.
پیکر مطهر شهید احمد علی لکزایی از شهدای تازه تفحص شده در جزیره گواردین پس از ۳۳ سال دیروز (یکشنبه) با استقبال باشکوه مردم، مسئولان، فرماندهان نظامی و انتظامی و خانواده های شهدا و ایثارگران وارد بیرجند شد و عصر امروز در مرکز استان تشییع می شود.
۳۰۲۸

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 + یک =