هویت ایرانی در پس شعر و ادب فارسی می درخشد

بیرجند – ایرنا – مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی به مناسبت ٢٧ شهریور روز شعر و ادب فارسی بیان کرد: خورشید درخشانی به نام هویت ایرانی در پس این رنگین گمان می‌ درخشد و هریک از سخنوران زبان فارسی به زبان و بیانی دیگر سخنگوی یک هویت و حقیقت هستند.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از روز سه شنبه روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی در پیام ناصر نبی زاده آمده است: داناترین و فرهیخته‌ترین ملت ‌های جهان ملت ‌هایی هستند که هویت خویش را براساس اندیشه، ادبیات، شعر و هنر بنا نهاده‌اند، شعر و ادب فارسی علاوه بر اینکه میراث و گنجینه بزرگ نیاکان ما و آیینه هویت راستین سرزمین ما می باشد؛ منشور شگفت‌انگیزی است که پرتوهای درخشان و دلربایی از مفاهیم نغز و پرمغز را فراروی ارباب بصیرت قرار می‌دهد.
وی ادامه داد: اما آنان که اهل تامل و تعقل بیش‌تری هستند، خیلی زود درمی‌یابند که در پسِ پشت این رنگین‌کمان چشم‌نواز و این جادوی حیرت‌انگیز واژه‌ها و نازک‌خیالی‌ها، خورشید درخشانی به نام «هویت ایرانی» می‌درخشد و هریک از سخنوران زبان فارسی به زبان و بیانی دیگر سخنگوی یک هویت و حقیقت‌اند؛ در حقیقت، هر کدام از این بزرگان، یکی به نظمی دلربا و دیگری به نثری فاخر، آن یک به غزل‌خوانی و دیگری به قصیده و مثنوی و ترانه، وصف جمال و کمال و جلال یک شاهد خوب‌رو را بر زبان آورده‌اند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی اظهار داشت: اگر روز شعر و ادب فارسی به نام یکی از شهریاران قلمرو ادب فارسی، یعنی سید محمدحسین بهجت تبریزی پیوند خورده است، امری غریب نیست؛ چرا که همه بزرگان و زبان‌آوران زبان فارسی از دیرباز تا امروز پرتوهای یک خورشیدند و سخنگویان یک فرهنگ و تمدن؛ «متحد جان‌های مردان خداست». براین اساس، بزرگداشت هریک از این بزرگان به معنی گرامیداشت همه آنان و به‌مثابه ارج نهادن به هویت و فرهنگی است که این سخنوران را در دامان خویش پرورده است.
وی افزود: روز زبان و ادب فارسی یادآور میراث گران‌بهای تاریخ و نیاکان ماست. در این روز و در تمامی روزهای سال، شعر و ادب فارسی را ارج می‌نهیم و به روان مینوی همه سخنوران زبان فارسی، به‌ویژه استاد شهریار، شاعر اهل بیت (ع) درود می‌فرستیم که شعر او آیینه زلال روزگار و بخشی از حافظه تاریخی ماست. ملت ایران، به‌ویژه همدلی و همراهی‌های او را با رزمندگان اسلام در سال‌های دفاع مقدس از مرزهای این سرزمین از یاد نخواهد برد.
۳۰۲۸

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه − چهار =