۳۶۱ واحد خون در خراسان جنوبی اهدا شد

بیرجند – ایرنا – مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی گفت: ۳۶۱ واحد خون در روزهای تاسوعا و عاشورا امسال توسط مردم نوعدوست استان اهدا شد.

محمدرضا عاملی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: همزمان با روز دهم محرم و عاشورا ۳۳۶ نفر به مراکز خونگیری استان مراجعه کردند که ۲۸۲ نفر موفق به اهدای خون شدند.
وی گفت: همچنین روز تاسوعا ۷۹ واحد خون توسط مردم نوعدوست استان اهدا شده است.
مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی بیان کرد: روز تاسوعا مرکز خونگیری قائم (عج) بیرجند واقع در میدان جانبازان از ساعت ۸ تا ۱۳ و عصر از ۱۷ تا ۲۰ و ایستگاه سیار زورخانه امیر عرب از ساعت ۱۶ تا ۱۹ فعال بود.
وی گفت: روز عاشورا نیز خونگیری از ساعت ۸ تا ۱۴ در محل هنرستان شهید تهامی واقع در خیابان جمهوری اسلامی بیرجند انجام شد.
عاملی افزود: بیشترین گروه خونی که اهدا شد گروه ۰ مثبت و بیشترین خون اهدا شده نیز توسط افراد مستمر بوده است.
وی یادآور شد: با توجه به اینکه در ایام محرم و صفر مراکز اهدای خون استان آماده پذیرش مردم است اما مراجعه برای نذر خون در تاسوعا و عاشورای حسینی پنج برابر روزهای معمولی است.
مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی گفت: انتظار می رود مردم اهدای خون را محدود به روزهای تاسوعا و عاشورا نکنند و همواره در این کار خیرخواهانه سهیم باشند.
وی ۲۶ شهریورماه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: از ابتدای امسال تا ابتدای مرداد ماه هشت هزار و ۴۴۳ نفر به مراکز اهدای خون استان مراجعه کردند که ۵۰ نفر برای اهدای پلاکت بوده و از این تعداد ۴۹ نفر موفق به انجام آن شدند.
عاملی گفت: همچنین از مراجعه کنندگان برای اهدای خون، ۶ هزار و ۶۹۶ نفر موفق به اهدای خون شدند که ۵۳۷ نفر زن و مابقی مرد بودند.
وی بیان کرد: در حال حاضر پنج مرکز خون گیری در استان فعال است که یک مرکز در طبس به صورت هر روز فعالیت دارد.
مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی اضافه کرد: همچنین مراکز شهرستان های قاین و فردوس هفته ای ۲ روز در هفته و ۲ مرکز بیرجند هر روز برای اهدای خون فعال هستند.
سنت حسنه «نذر خون» چند سالی است در کنار دیگر نذرها رواج یافته است و قشرهای مختلف از جمله جوانان برای کمک به بیماران نیازمند، آستین بالا زده و به مراکز انتقال خون مراجعه می کنند.
۷۵۵۷*۳۰۲۸

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − هجده =