همراهی با ولایت از دستاوردهای دفاع مقدس است

بیرجند – ایرنا – امام جمعه موقت بیرجند گفت: حضور عزتمندانه رزمندگان در جبهه ها، همراهی با ولایت و لبیک به فرمان امام راحل (ره) از دستاوردهای هشت سال دفاع مقدس است که باید قدر این نعمت ها را بدانیم.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از ایرنا حجت الاسلام غلامحسین نوفرستی در خطبه های نمازجمعه بیرجند افزود: از دوران نهضت امام خمینی (ره) در سال ۴۲ ، قیام خونین ۱۵ خرداد، دوران انقلاب و دفاع مقدس تاکنون ۲۳۰ هزار شهید تقدیم انقلاب کردیم از این رو می توانیم در سطح منطقه و جهان حرف برای گفتن داشته باشیم.
وی با گرامیداشت فرا رسیدن هفته دفاع مقدس اظهار داشت: در آن روزها در منطقه جغرافیایی غرب و جنوب کشور در مبارزه ای که با حزب بعث عراق داشتیم ۸۰ کشور دنیا به طور رسمی برای همراهی با رژیم بعثی، سرباز فرستادند اما به یاری خداوند رزمندگان ما با تکیه بر تقوای الهی و انسجام نیروهای مسلح، پیروز میدان شدند.
امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به در پیش بودن کنگره ۲ هزار شهید استان در سال جاری گفت: در عرصه دفاع مقدس از همه گروه ها اعم از دانش آموز، کارگر، طلبه و سایر اقشار حضور داشتند و فقط خداوند متعال می تواند توفیق این جهاد را بدهد.
وی ادامه داد: در دوران دفاع مقدس، رزمندگان از هر گروهی احساس تکلیف کردند و به میدان آمدند و باب جهاد گشوده بود و امروز هم باب جهاد متفاوت شده، جهاد اقتصادی ، سیاسی ، فرهنگی و فکری از جمله آنها است.
حجت الاسلام نوفرستی با اشاره به اینکه جهاد دارای دو رکن اساسی است یادآور شد: کار شبانه روزی و شناسایی دشمن برای خنثی کردن توطئه های آنها از ارکان جهاد است.
وی با تاکید بر اینکه شهدای دفاع مقدس رسالت خود را انجام دادند گفت: به تعبیر رهبر معظم انقلاب، شهدا در جریان کربلا در یک نصف روز به رسالت خود عمل کردند و کسانی که بعد از جریان کربلا تا امروز و آینده ماندند، حرکت در مسیر شهدا مهمترین رسالت آنها است.

** رسالت معلمان و اساتید سنگین است
خطیب جمعه بیرجند در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به بازگشایی مدارس و دانشگاه ها افزود: رسالت معلمان و اساتید در حوزه دانشگاه و مدارس بسیار سنگین است.
وی با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) فرمودند، معلمی شغل انبیاست، خطاب به معلمان گفت: ما در یک موقعیت خاص به سر می بریم، زندگی در سایه امت اسلامی در شرایطی که چشم همه امت ها به کشور ما است باید احساس تکلیف کنیم.
حجت الاسلام نوفرستی با بیان اینکه ما دست همه معلمان و اساتید را برای اینکه با اخلاص به میدان می آیند می بوسیم بیان کرد: همه ما خود را مدیون معلمان می دانیم و از همه مدیران مدارس و دانشگاه ها انتظار داریم در برابر مسائلی که بچه های ما را آلوده می کند از زیر مجموعه خود مراقبت کنند.
وی اظهار امیدواری کرد، بتوانیم به رسالت خود در مسائل آموزشی عمل کنیم و فرزندانمان را با خدا، دین اسلام، نظام اسلامی و نیازی که جامعه به جوانان دارد، آشنا کنیم.
امام جمعه موقت بیرجند در بخش دیگری بر مراقبت از ایمان و سرمایه های معنوی انسان تاکید کرد و گفت: امروز به برکت نام امام حسین (ع) روز به روز زمینه انسجام و پیوند عمیق امت اسلامی فراهم می شود و هرکه اهل ایمان است باید آنرا مراقبت و حفظ کند.
وی ادامه داد: بعد از گذشت روزهای تاسوعا و عاشورا به اربعین حسینی نزدیک می شویم که به فرموده رهبری، یک انقلاب نظیر انقلاب اسلامی است و نباید راهپیمایی آن را از دست دهیم زیرا دشمن به دنبال شکاف بین امت مومن ما و مردم عراق است.
حجت الاسلام نوفرستی افزود: همواره در جریان حق، دشمنان به میدان می آیند و مشکل ایجاد می کنند اما وقتی جبهه حق با شتاب حرکت کرده همه دلها را تسخیر می کند.
وی یادآور شد: انچه عزت نفس و کرامت انسان را دچار آسیب می کند طمع است لذا باید عزتمندانه مشکلات فردی و اجتماعی را حل کنیم.
امام جمعه موقت بیرجند گفت: مدیران دستگاه ها هم تکلیف دارند که با تکیه بر خدا، مشکلات مردم را گره گشایی کنند زیر مسئولیت یک امانت است و اگر گرهی از برادر مومنی بگشاییم باید خوشحال باشیم.
وی اظهار داشت: به فرموده رهبر معظم انقلاب باید از آمریکا و استکبار قطع امید کنیم زیرا آنها دشمنان ما هستند و دشمن هم کارش دشمنی است و جامعه اهل ایمان فقط به خدا تکیه دارد.
۶۰۵۴

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × دو =