۱۰ میلیارد ریال تسهیلات به عشایر درمیان اختصاص یافت

بیرجند – ایرنا – مدیر امور عشایر درمیان گفت: ۱۰ میلیارد ریال تسهیلات در سال جاری از محل ماده ۱۰ و ۱۲ مدیریت بحران با بازپرداخت پنج ساله و کارمزد چهار درصد به عشایر شهرستان اختصاص یافته است.

سید علی حسینی نسب روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: عشایر برای دریافت این تسهیلات می توانند به اداره امور عشایری شهرستان مراجعه کنند.
وی اظهار داشت: از آغاز امسال تاکنون هشت میلیارد ریال تسهیلات از محل ماده ۱۰ و ۱۲ مدیریت بحران به ۱۲۰ خانوار عشایری این شهرستان پرداخت شد.
مدیر امور عشایر درمیان گفت: این تسهیلات در راستای اشتغالزایی و جبران خسارت ناشی از خشکسالی های متوالی به عشایر پرداخت می شود.
وی بیان کرد: همچنین عشایر شهرستان برای ایجاد ۲۸ طرح اشتغالزایی (پرورش دام) به مبلغ ۲۵ میلیارد ریال در سامانه کارا ثبت نام کردند که با راه اندازی این طرح ها برای ۴۵ نفر شغل ایجاد خواهد شد.
سامانه کارا براساس مصوبه اواخر خرداد ۱۳۹۶ ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی مبنی بر ارائه تسهیلات به طرح های اشتغالزا و در راستای اجرای قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی، به منظور تسهیل در فرایند ارائه تسهیلات به سرمایه گذاران و کارآفرینان راه اندازی شد.
۱۰ طایفه عشایری در شهرستان درمیان شامل عرب خزاعی، عنانی، بهلولی، بلوچی، کلندرزهی، نخعی، نهتانی، بهمدی و تاجیک ساکن هستند.
۲ هزار و ۸۹۵ خانوار شامل ۱۷ هزار و ۵۹۱ نفر در شهرستان درمیان زندگی می کنند و ۳۰ درصد جمعیت شهرستان را عشایر تشکیل می دهند.
شهرستان درمیان با وسعت پنج هزار و ۷۹۷ کیلومتر مربع از شمال به شهرستان قاینات از جنوب به شهرستان سربیشه و از غرب به شهرستان بیرجند و شرق به طول ۷۰ کیلومتر با افغانستان مرز مشترک دارد.
۷۵۵۶*۳۰۲۸

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − 8 =