۱۲۰ زندانی جرایم غیرعمد خراسان جنوبی نیازمند کمک هستند

بیرجند – ایرنا – مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی خراسان جنوبی گفت: اکنون ۱۲۰ زندانی جرایم غیرعمد از جمله ۸۲ بدهی مالی، ۳۶ مهریه و ۲ نفر دیه در استان وجود دارد که برای آزادی آنان ۱۸ میلیارد تومان نیاز است.

علی هاشمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون ۳۵ زندانی جرایم غیرعمد بدهی مالی، مهریه و دیه با همکاری ستاد دیه در استان آزاد شدند.
وی با بیان اینکه از این افراد ۲۴ نفر به دلیل بدهی مالی زندان بودند افزود: این افراد در مجموع بیش از سه میلیارد و ۶۲۴ میلیون تومان بدهی مالی داشتند و بیش از ۲ میلیارد و ۱۳۸ میلیون تومان از جرایم مالی این افراد توسط شاکیان گذشت شده است.
مدیرکل زندان های خراسان جنوبی گفت: همچنین از مجموع بدهی مالی این زندانیان ۵۰۱ میلیون تومان توسط ستاد دیه کشور، بیش از ۶۴۰ میلیون تومان تسهیلات بانک ها، بیش از ۱۳۳ میلیون تومان نقدینگی محکومان، ۱۹ میلیون تومان از محل صندوق تامین خسارت های بدنی و ۱۰ میلیون تومان توسط کمیته امداد کمک شده است.
وی بیان کرد: از مجموع افراد آزادشده ۱۹ نفر از زندان بیرجند، سه نفر قاین، ۲ نفر طبس و سه نفر از زندان نهبندان آزاد شدند.
هاشمی افزود: تاکنون از محل کمک های مردمی برنامه ماه عسل ۲۹ زندانی جرایم غیر عمد استان با کمک ۴۷۲ میلیون تومان آزاد شده اند.
وی اظهار داشت: بدهی مالی بیشترین فراوانی جرایم غیرعمد زندانیان استان را به خود اختصاص داده است که در چهار زمینه بدهی مالی، نفقه، مهریه و دیه توسط مددکاران اجتماعی زندان ها پرونده تشکیل می شود.
سال گذشته ۱۰۹ نفر با بدهی ۹ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان با پیگیری ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه از زندان های استان آزاد شدند.
۷۵۵۷*۳۰۲۸

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده + سه =