۳۵۰‌ کیلومتر راه عشایری در سربیشه مرمت شد

بیرجند – ایرنا – مدیر امور عشایر سربیشه گفت: ۳۵۰ کیلومتر از راه ‌های عشایری این شهرستان با اعتبار ۶۰ میلیون تومان برای کوچ پاییزه عشایر مرمت شد.

حسین غلامی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: کوچ پاییزه عشایر از اواسط مهر آغاز می شود که امسال تعدادی از عشایر به دلیل خشکسالی شدید و فقر مراتع کوچ نخواهند کرد.
وی گفت: خشکسالی های متوالی و فقر مراتع در چند سال اخیر در کوچ عشایر چالش هایی ایجاد کرده و گاهی کوچ با تاخیر است یا انجام نمی شود که عشایر هر سال از بابت خشکسالی متحمل خسارت زیادی می شوند.
مدیر امور عشایر شهرستان سربیشه بیان کرد: از ابتدای سال جاری در راستای کاهش خسارت اثرات خشکسالی بر عشایر ۵۰۰ تن انواع نهاده‌های دامی بین عشایر شهرستان به صورت یارانه ای و مدت دار توزیع شد.
وی گفت: همچنین در ۶ ماه گذشته هفت هزار مترمکعب آب با اعتبار ۱۵۰ میلیون تومان برای ۸۰۰ خانوار عشایری ارسال شده که حجم آبرسانی به دلیل خشکسالی نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۰ درصد افزایش یافته است.
غلامی ادامه داد: به دلیل خشکسالی هر سال تعدادی از چشمه ها، قنوات و چاه های مالداری شهرستان خشک یا کم آب می شود که این موضوع هزینه آبرسانی سیار به عشایر را افزایش می دهد.
در حال حاضر سه هزار و ۲۰۰ خانوار عشایر در شهرستان سربیشه زندگی می کنند که ۱۳۵هزار راس دام سبک و سنگین را پرورش می دهند و بر اثر خشکسالی های چندین ساله جمعیت دام عشایر این شهرستان ۱۰ درصد کاهش یافته است.
شهر سربیشه به مرکزیت شهرستان سربیشه با هشت هزار و ۲۵۱ کیلومتر مربع وسعت در فاصله ۶۶ کیلومتری جنوب بیرجند مرکز خراسان جنوبی قرار دارد.
۷۵۵۶*۳۰۲۸

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 − 1 =