فروش صنایع دستی خراسان جنوبی ۱۳۷ درصد افزایش یافت

بیرجند – ایرنا – معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی گفت: فروش صنایع دستی استان در بازارچه های تابستانی نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۳۷ درصد رشد داشته است.

حسین عباس زاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بازارچه های صنایع دستی تابستانی در شهرستان های بیرجند، قاینات، فردوس، سرایان، خوسف، بشرویه، درمیان، نهبندان و طبس برپا شد.
وی افزود: این بازارچه ها در فصل تابستان و با هدف حمایت از هنرمندان، افزایش فروش آنان، معرفی و ترویج صنایع دستی و ایجاد بستر مناسب برای فروش این دسته از محصولات در سراسر استان برپا شده است.
معاون صنایع دستی خراسان جنوبی با اشاره به رشد ۱۳۷ درصدی فروش صنایع دستی استان در بازارچه های تابستانی نسبت به سال گذشته گفت: مجموع فروش این بازارچه ها در تابستان امسال ۸۷ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان بوده که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش بسیار چشمگیری داشته است.
وی ادامه داد: تابستان سال گذشته ۶۵ غرفه صنایع دستی در بازارچه های استان وجود داشت که این تعداد امسال به ۱۰۲ غرفه افزایش یافت.
عباس زاده گفت: هنرمندان در ۲۰ بازارچه صنایع دستی استان با تولیداتی از قبیل حوله بافی، تراش سنگ، سفال و سرامیک، چرم، گلیم، جاجیم، سرمه دوزی، رودوزی های سنتی و معرق شرکت کرده‌اند.
وی اظهار داشت: بیشترین فروش هنرمندان در حوزه تراش سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی، حوله بافی سنتی، سفال و سرامیک بوده است.
معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی با اشاره به فروش ۱۹۸ میلیون تومانی صنایع دستی در نمایشگاه های استان افزود: این فروش در ۱۰ نمایشگاه و ۳۸ غرفه حاصل شده است.
وی با تاکید بر اینکه تولید صنایع دستی استان به صورت دقیق رصد می شود گفت: در همین راستا از ابتدای امسال تاکنون ۳۵۰ بازدید به منظور بررسی محصولات توسط کارشناسان این اداره کل انجام شده است.
عباس زاده تصریح کرد: بیش از پنج هزار صنعتگر صاحب مجوز با کارت شناسایی، پروانه تولید انفرادی یا کارگاهی مشغول فعالیت در حوزه صنایع دستی استان هستند.
وی عمده ترین تولیدات صنایع دستی استان را نساجی سنتی، بافته های داری و زیراندازها عنوان کرد و افزود: سال های اخیر تراش سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی نیز جای خود را در صنایع دستی استان باز کرده است.
۹۸۹۳*۳۰۲۸

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 2 =