ثبت نام زائران اربعین در سامانه سماح آغاز شد

بیرجند – ایرنا – مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی گفت: ثبت نام زائران اربعین حسینی در سامانه سماح از ساعت ۹ امروز( پنجشنبه ) آغاز شد.

ابوالفضل نوفرستی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: متقاضیان شرکت در اربعین حسینی می توانند با ورود به سامانه سماح و یا مراجعه حضوری به شرکت ها و دفاتر زیارتی در سراسر استان نسبت به تکمیل مدارک ثبت نام اقدام کنند.
وی ادامه داد: برای تکمیل ثبت نام در اختیار داشتن کد ملی، تاریخ تولد، شماره موبایل، شماره گذرنامه و تاریخ صدور الزامی است و زائران در این سامانه ضمن تکمیل اطلاعات باید سرگروه اعزام را مشخص کنند.
وی اظهار داشت: با توجه به استقرار کنسولگری کشور عراق در خراسان جنوبی نیازی به ارسال مدارک به مرکز نیست و روادید زائران در کمترین زمان ممکن در مرکز استان صادر خواهد شد.
مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی با بیان اینکه همکاری لازم با زائران سیستان بلوچستان برای صدور روادید صورت می گیرد، افزود: زائران این استان می توانند نسبت به اخذ روادید در خراسان جنوبی اقدام کنند.
به گفته وی، هزینه صدور روادید مبلغ ۴۰ دلار است که معادل ریالی آن با نرخ مصوب بانک مرکزی از طریق درگاه بانکی سامانه دریافت می شود که طبق همسان سازی بازار ثانویه حدود ۳۷۷ هزار تومان از زائران دریافت خواهد شد.
نوفرستی در پاسخ به سوالی مبنی بر سم پاشی های اخیر دشمنان برای تهدید زائران ایرانی، گفت: مردم ایران همواره نشان داده اند که تحت تاثیر تبلیغات دشمن قرار نمی گیرند و علی رغم دشمنی های سران استکبار و جبهه کفر مردم امسال استقبال بیشتری از اربعین حسینی خواهند کرد.
سال گذشته پنج هزار و ۵۰۰ زائر اربعین از خراسان جنوبی در سامانه سماح ثبت نام کردند.
۳۲۱۵ * ۶۰۵۴

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 − شش =