نماینده مجلس: خدمات توسعه ای دولت قابل تقدیر است

بیرجند – ایرنا – نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی گفت: خدمات توسعه ای دولت به ویژه در بخش گازرسانی قابل تقدیر است و انتظار می رود زیرساخت های موردنیاز بخش اقتصادی بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از ایرنا نظر افضلی روز شنبه در آیین افتتاح پروژه های گازرسانی به شهرستان نهبندان با حضور معاون وزیر نفت و استاندار خراسان جنوبی در جمع مردم این شهرستان اظهار داشت: ابتدا قرار بود گاز موردنیاز نهبندان از طریق سی. ان. جی تامین شود اما در زمان نمایندگان قبل این طرح تبدیل به خط انتقال شد.
وی افزود: با افتتاح این خط انتقال نه فقط خانواده ها از رفاه گاز بهره مند می شوند بلکه این نعمت برای توسعه زیرساخت ها و سرمایه گذاری کاربرد خواهد داشت.
نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی کلنگ زنی پروژه انتقال گاز به نهبندان در آخرین سفر رییس جمهوری به خراسان جنوبی را یادآور شد و گفت: البته بعد از آن برای این موضوع اخطار کتبی هم به وزیر نفت داده شد و سپس متوجه شدیم شرکت مجری مستقر شده که بابت این اخطار عذرخواهی انجام گرفت.
وی با بیان اینکه پس از شروع پروژه همواره قدردان دولت بوده ایم افزود: سه شهر حوزه شهرستان های نهبندان و سربیشه امروز گازدار شدند که از همدلی مسوولان برای این موضوع تقدیر می شود.
افضلی با اشاره به گازرسانی به شهر مرزی و محروم درح اظهار داشت: انجام به موقع پروژه ها با این حجم ستودنی است که با انجام آن زیرساخت اساسی توسعه منطقه تامین می شود.
وی با ابراز امیدواری از انجام فاز بعدی پروژه و گازرسانی به منازل گفت: با توجه به جمعیت ۲۸ هزار نفری روستاهای شهرستان نهبندان مشاهده می کنیم گازرسانی به روستاها با قوت در حال انجام است.
نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: استان خراسان جنوبی در بند «د» تبصره یک بودجه ۹۷ لحاظ شده و این استان در ردیف هرمزگان، جنوب کرمان و سیستان و بلوچستان قرار گرفت که این مصوبه به مسئولان استان در جذب اعتبار کمک می کند.
وی افزود: برای راه اندازی منطقه ویژه نیز به زودی از شورای نگهبان نماینده ای به منطقه نهبندان و سربیشه سفر می کند.
افضلی با تاکید بر اینکه گازرسانی به عنوان یک زیرساخت باعث توسعه و تثبیت جمعیت می شود اظهار داشت: تعرفه گرمسیری در این منطقه نیز مثل سیستان و بلوچستان در حال پیگیری است.
وی بیان کرد: وزیر نفت، معین دولت در خراسان جنوبی است که انتظار می رود زیرساخت اقتصاد استان به ویژه شهرستان های نهبندان و سربیشه مورد توجه قرار گیرد.
در سفر امروز (شنبه) معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران به خراسان جنوبی طرح گازرسانی به سه شهر شوسف، نهبندان، درح و ۱۰۱ روستا و نیز خط انتقال گاز سربیشه – نهبندان این استان به بهره برداری رسید و عملیات گازرسانی به ۳۸۸ روستا نیز آغاز شد.
۹۸۹۳*۳۰۲۸

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − 13 =