تلفات حوادث رانندگی در خراسان‌ جنوبی کاهش یافت

بیرجند – ایرنا – رییس پلیس راه خراسان جنوبی گفت: آمار تلفات حوادث رانندگی در راه های درون و برون شهری استان ۶ ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل سه درصد کاهش یافت.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از ایرنا سرهنگ علیرضا رضایی روز سه شنبه در همایش استانی طلایه داران فرهنگ ترافیک و راهوران محله اظهار داشت: امسال با همراهی دستگاه های دخیل در ترافیک و حمل و نقل، تلفات حوادث رانندگی در سطح راه های استان هفت درصد و در کل راه های برون و درون شهری سه درصد کاهش داشته است.
وی از افزایش ۱۷ درصدی مجروحان تصادفات رانندگی در ۶ ماه نخست امسال خبر داد و افزود: واژگونی خودرو از علت های اصلی تصادفات بوده که ۵۴ درصد مجروحان و متوفیان را به خود اختصاص داده است.
رییس پلیس راه خراسان جنوبی، کویری و طولانی بودن راه های استان را یکی از عوامل موثر در حوادث جاده ای عنوان کرد و گفت: کمبود جاذبه برای توقف منجر به خستگی، خواب آلودگی رانندگان و بروز تصادف می شود.
وی با تاکید بر اینکه در روزهای پایان هفته به خصوص عصرهای چهارشنبه و جمعه که اوج مسافرت ها است شاهد بیشترین حوادث رانندگی هستیم ادامه داد: این حوادث از ساعت ۱۶ تا ۲۲ به شدت افزایش می یابد.
سرهنگ رضایی با اشاره به حوادث رانندگی در سطح جاده های روستایی عنوان کرد: ۴۴ درصد مجروحان حوادث رانندگی خراسان جنوبی در راه های روستایی هستند که همکاری و توجه بیشتر همیاران پلیس و راهوران محله را می‌ طلبد.
وی برای برگزاری کلاس های آموزشی و ارتقای فرهنگ رانندگی به خصوص در مناطق روستایی اعلام آمادگی کرد.
پایان این همایش با حضور فرماندهان انتظامی و سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی، فرماندار و شهردار بیرجند، جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی بیش از ۲۰ طلایه دار فرهنگ ترافیک استان تجلیل شدند.
۹۸۹۳*۳۰۲۸

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × چهار =