ورود به بطن جامعه از ماموریت های دانشگاه صنعتی است

بیرجند – ایرنا – سرپرست دانشگاه صنعتی بیرجند گفت: یکی از ماموریت های این دانشگاه خارج شدن از مرز دانشگاه و ورود به بطن جامعه است لذا با تعامل دستگاه های اجرایی مشکلات استان را می توانیم حل کنیم.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از ایرنا سید حجت هاشمی جمعه شب در نشست روسای دانشگاه های خراسان جنوبی با وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اظهار داشت: دانشگاه بیرجند افتخاری در شرق کشور و عاملی برای ثبات جمعیت است.
وی افزود: با توجه به اینکه در گذشته دیدگاه کلان بر این بود که دانشگاه بیرجند با دانشگاه فردوسی مشهد ادغام شود اما الان این دانشگاه عظمتی دارد که باعث شده زمینه رشد و تعالی آموزش عالی در استان فراهم شود.
سرپرست دانشگاه صنعتی بیرجند آمار دانشجویان این دانشگاه را ۲ هزار و ۴۰۰ دانشجو در ۹ گروه آموزشی، ۲۹ کد رشته و ۴ کد رشته کارشناسی ارشد اعلام کرد و گفت: ۶۹ عضو هیات علمی و ۹۲ کارمند در سه دانشکده استان مشغول خدمت هستند.
وی نسبت استاد به دانشجو را در دانشگاه صنعتی بیرجند یک به ۲۹ عنوان کرد و افزود: امیدواریم با حل مشکلات موجود از جمله کمبود فضا آینده خوبی در استان رقم بخورد.
هاشمی با بیان اینکه از محل اعتبارات توسعه متوازن ۵۰ درصد اعتبارات ساخت خوابگاه برای این دانشگاه در نظر گرفته شده است اظهار امیدواری کرد: سایر اعتبارات موردنیاز نیز با تعامل بین وزارت علوم و استانداری تامین شود.
رئیس دانشگاه بزرگمهر قاین نیز با اشاره به شروع فعالیت این دانشگاه از سال ۹۲ گفت: یکهزار و ۳۰۰ دانشجو، ۲۴ عضو هیات علمی و ۱۰ نیروی غیر هیات علمی در این دانشگاه حضور دارند.
محمدحسین شفیعی تصویب سند و چارت دانشگاه را به عنوان یک خواسته مطرح کرد و افزود: تصویب این سند از سال ۹۴ به جریان افتاد که امید می رود زودتر به نتیجه برسد.
وی همچنین خواستار راه اندازی دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در این دانشگاه شد.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری که عصر امروز (جمعه) با استقبال استاندار خراسان جنوبی و نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی وارد بیرجند شد، مرکز تحقیقات سیستم های هوشمند توان و انرژی، آزمایشگاه برق و کامپیوتر علی اکبر فلاحی، مرکز مشاوره و درمان و سرای دانشجویان متاهل دانشگاه بیرجند را افتتاح کرد.
شرکت در اجلاسیه شهدای دانشجو و اساتید خراسان جنوبی، بازدید از دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی استان، دیدار با اعضای هیات علمی و دانشجویان، حضور در شورای اداری استان و دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی از دیگر برنامه های سفر ۲ روزه وزیر علوم و هیات همراه به این استان است.
۹۸۹۳*۳۰۲۸

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 3 =