هجمه سنگینی برای از بین بردن امید شکل گرفته است

بیرجند – ایرنا – رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها گفت: امروز دشمن جریان رسانه ای و هجمه سنگینی را برای از بین بردن امید بین جوانان ما راه انداخته است و در این راستا تلاش می کند.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از ایرنا حجت الاسلام مصطفی رستمی روز شنبه در اجلاسیه اساتید و دانشجویان شهید خراسان جنوبی که با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در بیرجند برگزار شد اظهار داشت: حس فداکاری برای دین، امید و باور به اینکه آینده از آن اسلام است به کشور هویت داده و دشمنان به دنبال گرفتن این باور هستند.
وی افزود: فرهنگ شهادت طلبی نقشه دشمن را ناکام می کند و باید این روحیه در جامعه حفظ شود.
رئیس نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه ها گفت: وجود ۲ هزار شهید خراسان جنوبی نشان از ایثارگری این استان در دوران دفاع مقدس دارد و زمان جنگ این استان ۶۰۰ دانشجو داشت که ۱۲۰ نفر آنها به جبهه ها اعزام شدند آن هم در مقطعی که بیرجند هزاران کیلومتر با جبهه درگیر فاصله دارد.
وی با بیان اینکه هر شهید مشعلی برای هدایت جامعه است افزود: تا زمان روشن بودن این مشعل شهادت، جامعه بیمه است و در برابر هجمه های دشمن ایمن می ماند.
رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها با بیان اینکه انقلاب به ظاهر تغییر یک نظام سیاسی بود گفت: اما از نظر واقعی یک جریان طوفنده مسلط که در حال تسخیر دنیا بود، متوقف شد.
وی تصریح کرد: بعد از آن جریان نظام لیبرال دموکراسی با یک سد محکم به نام اسلام به تمام معنا برخورد کرد که جریان خطرناکی در مقابل آن بود.
وی گفت: انقلاب هم عزت و شرافت به کشور ایران می دهد و هم شعار عزت را به تمام دنیا منتشر می کند.
رستمی با مقایسه اوضاع سیاسی کشور بعد از انقلاب و زمان رژیم پهلوی گفت: در کتاب های درسی قبل از انقلاب به دانش آموزان مقطع تاریخی را با افتخار یادآوری می کردند و آن صحنه در سفر چرچیل، روزولت و استالین (رهبران انگلیس، آمریکا و شوروی) به عنوان روسای سه کشور مسلط دنیا در اجلاسیه تهران به تصویر کشیده می شد.
وی افزود: اما واقعیت چیز دیگری بود و در خاطرات سفیر وقت شوروی نقل شده که اینها به تهران آمده بودند ولی شاه خبر نداشت وقتی شاه متوجه حضور سران سه کشور در تهران می شود به محل جلسه در یکی از سفارتخانه ها رفت و ۲۰ دقیقه پشت در منتظر ایستاد و بعد که اجازه ورود گرفت فقط توانست یک دیدار موقت با آنها داشته باشد.
رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها با بیان اینکه بسیاری از بخش های تاریخ واقعی انقلاب به جوانان منتقل نشده است گفت: سال ۱۳۵۵ علم در کتاب خاطرات روز نوشت خود نقل کرده است که نیروی هوایی شاهنشاه در ویتنام مشغول جنگ برای آمریکا بودند و شاه از این کار خبر نداشت.
وی اظهار داشت: آن زمان ایران اولین خریدار سلاح از آمریکا بود ولی شاه حتی اختیار استفاده از این سلاح ها را نداشت.
حجت الاسلام رستمی گفت: در مقایسه این وضع با زمانی که نیروهای آمریکایی در چند متری وارد آب های خلیج فارس شدند، این نیروها با ذلت به اسارت سپاه درآمدند و فرمانده آنها گریه می کرد که به تعبیر یک روزنامه آمریکایی، تحقیرآمیزترین صحنه بعد از جنگ جهانی دوم بوده که آمریکا از خود نشان داده و بعد با عذرخواهی نیروهای خود را تحویل می گیرد.
وی اضافه کرد: ترامپ چهره ای است که حقیقت آمریکا را بارها معرفی کرده و رفتار آمریکا با عربستان که بزرگترین خریدار اسلحه از این کشور است، نشان می دهد آمریکا به قدرت جمهوری اسلامی ایران اعتراف دارد.
وی گفت: تلاش دشمن برای زمین زدن پرچمی که نظام سلطه را شکست داده از ۴۰ سال پیش ادامه دارد و از همه ترفندها نیز بدون هیچ ترسی استفاده می کند.
رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها بیان کرد: سخت ترین تحریم ها هم بر کشور ما اعمال شده که در هیچ مقطعی از تاریخ برای هیچ کشوری نبوده است و تحریم های آبان ماه از سوی آمریکا وجود ندارد زیرا دیگر چیزی نمانده که آمریکا بتواند انجام بدهد.
وی جشن نگرفتن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را یک آرزو برای دشمنان دانست و گفت: این حرف کسانی است که از زمان پیروزی انقلاب تاکنون هر ۶ ماه وعده شکست این انقلاب و نظام جمهوری اسلامی را می دهند.
رستمی گفت: این ادبیات دشمنان است که از یک طرف به دشمنی آنان تردیدی نیست و از طرف دیگر به ناکامی های خود اعتراف می کنند.
اجلاسیه اساتید و دانشجویان شهید خراسان جنوبی با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های کشور، نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، استاندار و نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی با استقبال پرشور دانشجویان و خانواده معظم شهدا در حسینیه جماران بیرجند برگزار شد.
کنگره ملی ۲ هزار شهید خراسان جنوبی نیز آذرماه امسال برگزار می شود که تاکنون اجلاسیه ها و یادواره های متعدد برای این کنگره برپا شده است.
۹۸۹۳*۳۰۲۸

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − سیزده =