۱۰ هزار تن ماده معدنی از معدن هیرد نهبندان استخراج شد

بیرجند – ایرنا – فرماندار نهبندان گفت: تاکنون ۱۰ هزار تن ماده معدنی از معدن طلای هیرد برای انجام تست صنعتی استخراج شده است.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از ایرنا ماشاء الله کریمان خراسانی روز شنبه در نشست ستاد تسهیل و کارگروه رفع موانع تولید شهرستان نهبندان بیان کرد: پروانه بهره برداری معدن طلا هیرد با سرمایه گذاری ۷۰ میلیارد ریال در سال جاری صادر شده و استخراج جدید از معدن در گرو احداث کارخانه فرآوری طلا در شهرستان است.
وی گفت: درخواست زمین برای احداث سایت کارخانه و فضای سبز یکی از مشکلات سرمایه گذار معدن طلا بود که مقرر شد منابع طبیعی و امور اراضی جهاد کشاورزی پس از بررسی زمین موردنیاز را در اختیار شرکت ایمیدور قرار دهند.
فرماندار نهبندان افزود: احداث پل زیرگذر در جاده معدن طلا یکی دیگر از درخواست های سرمایه گذار بود که مقرر شد طرح احداث این زیر گذر تدوین و تحویل اداره راه و شهرسازی شود.
وی آبرسانی به معدن طلا را از درخواست های سرمایه گذار ذکر کرد و گفت: مقرر شد شرکت ایمیدور مقدار آب موردنیاز کارخانه را در قالب ارائه طرح برای تامین نیاز آبی به امور منابع آب شهرستان ارسال کند.
ذخیره قطعی حدود پنج میلیون تن کانسنگ طلا در معدن هیرد نهبندان وجود دارد که از هر تن کانسنگ طلا در این معدن، یک گرم طلا استخراج و با راه اندازی کارخانه فرآوری در سال های آینده، سالانه ۳۰۰ کیلوگرم طلا تولید خواهد شد.
نهبندان با ۲۶ هزار کیلومتر مربع مساحت دومین شهرستان از نظر وسعت در استان بعد از طبس؛ از شمال و غرب به شهرستان بیرجند، از جنوب به استان های سیستان و بلوچستان و کرمان و از شرق به افغانستان و شهرستان زابل محدود می شود.
مرکز این شهرستان در ۲۰۰ کیلومتری شهر بیرجند مرکز استان است.
۷۵۵۶*۳۰۲۸

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 + هفت =