صادرات شاخص خراسان جنوبی ۲۲ میلیون دلار ارزآوری داشت

بیرجند – ایرنا – رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: ۶ ماه نخست امسال صادرات تولیدات شاخص استان از جمله سیمان، کاشی و سرامیک، انواع مواد شوینده و سفید کننده و بلوکه سبک ۲۲ میلیون دلار ارزآوری داشت.

داوود شهرکی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این مدت ۹ میلیون و ۹۸۳ مترمربع کاشی و سرامیک در سه کارخانه فرزاد، آیدا سرام و نیلوفر استان تولید شده است.
وی گفت: از مجموع تولیدات کاشی و سرامیک استان سه میلیون و ۴۱۱ هزار و ۴۷۵ مترمربع به ارزش ۱۲ میلیون و ۲۷۰ دلار صادر شده است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی اظهار داشت: همچنین در این مدت ۶۴۳ هزار و ۱۹۴ تن سیمان در استان تولید و از این میزان ۴۱۷ هزار و ۵۵۴ تن به ارزش ۹ میلیون و ۱۴۴ دلار صادر شده است.
وی مجموع تولید انواع مواد شوینده استان را سه هزار و ۵۲۶ تن عنوان کرد و افزود: همچنین در ۶ ماه گذشته ۲۱ هزار و ۹۰۷ تن بلوکه سبک در استان تولید شد که ۲۹۲ تن به ارزش ۱۶ هزار و ۷۱ دلار به خارج از کشور صادر شده است.
شهرکی میزان اشتغال تولید شده در واحدهای صنعتی شاخص خراسان جنوبی را حدود یکهزار و ۶۰۰ نفر اعلام و بیان کرد: اشتغال مستقیم و غیرمستقیم ایجاد شده در این واحدها بیش از این رقم است.
وی گفت: عمده اقلام صادراتی خراسان جنوبی به کشورهای عراق، افغانستان، پاکستان، ترکمنستان و ارمنستان صادر می شود.
۷۵۵۷*۳۰۲۸

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − هشت =