آگاهی نسبت به فضای مجازی در جامعه ضعیف است

بیرجند – ایرنا – فرماندار بیرجند گفت: آگاهی نسبت به فضای مجازی و سایبری در جامعه ضعیف است و بین قربانیان این حوزه قشر تحصیلکرده هم بوده که مورد کلاهبرداری قرار گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از ایرنا علی ناصری روز یکشنبه در نشست ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان بیرجند افزود: داشتن سواد دانشگاهی به تنهایی سبب مصونیت از آسیب فضای مجازی نیست و به همین دلیل بارها در کارگروه فرهنگی و اجتماعی استان تقاضا کردیم با همکاری پلیس فتا به عنوان کارشناس موضوع و دیگر دستگاه های مربوط در همه حوزه ها برای جوانان و سایر اقشار دوره های آموزشی برگزار شود.
وی اظهار داشت: فضای مجازی حوزه ای حساس و خطرناک است که اگر در بخشی از این حوزه اتفاقی رخ دهد، افراد به دلیل حفظ حرمت و آبروی خود حاضر به شکایت نیستند.
فرماندار بیرجند گفت: ممکن است در فضای مجازی اتفاقاتی رخ دهد اما منجر به شکایت و تشکیل پرونده نشود و بعضی از این مشکلات به اتفاقات هیجانی در سطح کلان کشور بر می گردد.
وی افزود: سال قبل بعد از وقایعی که دی ماه روی داد و هنجارشکنی هایی که انجام شد پیش بینی می کردیم در حوزه فضای مجازی باید منتظر آسیب های بیشتر باشیم.
ناصری افزود: ممکن بود این آسیب ها پایه و بنیان صنفی و اقتصادی داشته باشد اما استفاده ای که از آنها می شد به دیگر حوزه ها سرایت می کرد و این موضوع قابل پیش بینی بود.
وی حوزه جرایم اینترنتی را که منجر به تشکیل پرونده می شود، بسیار مهم دانست و گفت: حوزه آسیب های اجتماعی مبتنی بر فضای مجازی حوزه ای دیگر است که کارکردهای آن متفاوت است.
فرماندار بیرجند بیان کرد: باید بدانیم در فضای مجازی به چه شکل ممکن است مورد سوءاستفاده قرار بگیریم یا اطلاعات خصوصی ما سرقت شود که این اطلاعات ممکن است حیثیتی یا مالی و بانکی باشد و باید این مسائل آموزش داده شود.
وی گفت: صدا و سیما نقش مهمی در حوزه آسیب های فضای مجازی دارد چون یک هشدار در عرصه صدا و سیما و مطبوعات در خصوص آسیب های فضای سایبری مصونیت زیادی ایجاد می کند.
ناصری در بخش دیگری از سخنانش ستاد ساماندهی امور جوانان را فرابخشی توصیف کرد و افزود: این ستاد به تنهایی نمی تواند در همه مشکلات راهکار اجرایی به این معنا که کاری انجام دهد، ارائه کند.
وی اظهار داشت: ستاد ساماندهی امور جوانان با هدف گذاری و تعیین محورها، مشکلات جوانان را بررسی می کند و با همبستگی که کارگروه ها در شهرستان و استان دارند آنها را به نتیجه عملیاتی می رساند.
فرماندار بیرجند بیان کرد: ستاد یادشده چون با حضور جوانان و نماینده های آنها و تشکل های مرتبط با جوانان برگزار می شود، مشارکت این قشر در بحث ها و استفاده از نظر آنها در صحنه تصمیم گیری و اجرا را به دنبال دارد.
وی به ابزارهای جدید در حوزه اشتغال اشاره کرد و گفت: امروز ابزار و رویکردهای جدیدی برای اشتغال داریم و شناسایی حطیه های جدید کسب و کار باید یکی از وظایف کمیته اشتغال باشد.
ناصری با ابراز این عقیده که دوره مشاغل سنتی به پایان رسیده است گفت: در حوزه ایجاد اشتغال از محل بازیابی مهارت های گذشتگان در زمینه احیای صنایع دستی کارهای خوبی در شهرستان بیرجند انجام شده است.
۷۵۵۹*۳۰۲۸

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 4 =