دستگاه ها بر حسن انجام کار و استاندارد خدمات نظارت کنند

بیرجند – ایرنا – معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: نظارت بر حسن انجام کار و نیز استانداردسازی خدماتی که مقرر است از سوی دستگاه های تخصصی ارائه شود جزو مهمترین وظایف دستگاه های اجرایی ذیربط است.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از روز سه شنبه روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی سید مجتبی علوی مقدم در کارگروه استانداردسازی و ارتقای کیفیت کالا و خدمات استان اظهار داشت: اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی باید بازرسی مستمری را در خصوص استانداردسازی آسانسورها در اماکن مورد نظر در سطح استان با مشارکت سایر دستگاه های مرتبط به انجام برساند.
وی اطلاع رسانی و فرهنگ سازی در این زمینه را بسیار مهم برشمرد و افزود: علاوه بر دستگاه های مربوط، صدا و سیما و سایر رسانه های استان نیز در خصوص اطلاع رسانی و آگاه سازی عمومی در خصوص مخاطرات عدم توجه به الزامات استاندارد اقدام نمایند تا بتوان با یک فرهنگ سازی مناسب از بسیاری از اتفاقات جلوگیری کرد.
معاون استاندار خراسان جنوبی بر رعایت استانداردهای لازم در مدارس استان تاکید کرد و گفت: اداره کل استاندارد نیز باید نظارت کافی و لازم را در خصوص رعایت استانداردهای لازم در ساخت و احداث مدارس استان به انجام برساند.
وی استفاده از ظرفیت آموزش و پرورش را در فرهنگ سازی رعایت استانداردهای لازم در تمامی زمینه ها مورد تاکید قرار داد و افزود: با توجه به گستردگی حوزه آموزش و پرورش نمی توان از این ظرفیت در راستای آگاه سازی عمومی و فرهنگ سازی خانواده ها برای شناحت استانداردهای لازم کالا و خدمات در تمامی زمینه ها به راحتی عبور کرد.
علوی مقدم با تاکید بر نصب تجهیزات آتش نشانی در ساختمان های عمومی و مجتمع های مسکونی و حتی منازل شخصی گفت: این تجهیزات بعد از نصب باید در قالب های زمانی مشخص از سوی نهادها و دستگاه های ذیربط مورد بازرسی قرار گیرند که از کارکرد صحیح آنها اطمینان حاصل شود تا در صورت بروز هرگونه حادثه بتوان از آنها استفاده کرد و میزان خسارات جانی و مالی احتمالی را به حداقل کاهش داد.
۹۸۹۳*۳۰۲۸

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده + 9 =