سه طرح دانشگاه فنی و حرفه ای خراسان جنوبی افتتاح شد

بیرجند ـ ایرنا ـ سه طرح دانشگاه فنی و حرفه ای خراسان جنوبی عصر دوشنبه با حضور رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای کشور افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از ایرنا رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای خراسان جنوبی در حاشیه آیین افتتاح این طرح ها در جمع خبرنگاران گفت: در این ارتباط ۲ کارگاه آموزشی و یک ساختمان آموزشی به مساحت یکهزار و ۸۰۰ متر مربع در دانشکده های فنی و حرفه ای دختران و پسران بیرجند و فردوس افتتاح شد.
وی اعتبار هزینه شده برای این پروژه ها را یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعلام کرد و افزود: عملیات اجرایی ساختمان آموزشی فنی و حرفه ای پسران بیرجند نیز به مساحت یکهزار و ۵۰۰ متر و اعتبار ۳.۵ میلیارد تومان آغاز شد.
رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای خراسان جنوبی اظهار داشت: تکمیل و تجهیز یکهزار و ۶۰۰ متر ساختمان آموزشی، ۶۰۰ متر مربع سلف سرویس، ۹۰۰ متر مربع خوابگاه دانشجویی و مجموعه کارگاهی به مساحت ۳۰۰ مترمربع با هزینه کرد سه میلیارد تومان در شهرستان قاینات به بهره برداری رسید.
وی عنوان کرد: در فردوس هم تفاهم نامه ای منعقد شد تا یکی از مدارس این شهرستان که خالی است نیز در اختیار دانشگاه فنی و حرفه ای قرار گیرد تا برای آموزش دختران زمینه های لازم فراهم شود.
رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای خراسان جنوبی اظهار داشت: در دانشکده قاین با خریداری یک دستگاه سی ان سی با اعتبار ۳۵۰ میلیون تومان اکنون ۱۸ دانشجوی این رشته ضمن فراگیری آموزش های لازم، با یکی از شرکت های دفاعی قرارداد بسته و قطعه می سازند.
وی ادامه داد: امروز این کارگاه بطور رسمی افتتاح شد و این آموزشکده قراردادی به ارزش ۶۲ میلیون تومان با صنایع شهرستان مشهد امضا کرده و کار تولید هم انجام می دهد.
نخعی با بیان اینکه امسال ۱۷ رشته جدید به دانشگاه فنی و حرفه ای استان افزوده شده است یادآور شد: در حال حاضر پنج مرکز آموزشی و دانشکده در خراسان جنوبی داریم و چهار هزار و ۲۱۷ نفر در این مراکز در حال تحصیل هستند.
وی گفت: از نظر فضای خوابگاهی برخی در شهرستان های قاین، فردوس و طبس مشکلی وجود ندارد.
رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای خراسان جنوبی افزود: در شهر بیرجند با کمبود خوابگاه برای پسران مواجه ایم در حالیکه خوابگاه یکی از دانشگاه های شهر خالی است و رایزنی می کنیم در اختیار دانشگاه ما قرار بگیرد.
۷۵۵۷ * ۶۰۵۴

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 1 =