آزادی اجتماعی و معنوی با هم معنا پیدا می کند

بیرجند – ایرنا – امام جمعه موقت بیرجند گفت: در فرهنگ دینی ما آزادی اجتماعی و معنوی با هم معنا پیدا می کند.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از ایرنا حجت الاسلام غلامحسین نوفرستی در خطبه های نمازجمعه بیرجند در مصلای المهدی (عج) افزود: آزادی اجتماعی یعنی هر فردی بتواند برای رشد و کمال انسانی اش آزاد باشد و مانعی سر راهش نباشد.
وی گفت: آزادی که امروز در جوامع بشری ترویج می شود با نگاه اومانیستی و لیبرالیستی است چون در این نوع نگاه هر فردی خودپرست است و دیگران را نمی بیند ولی در فرهنگ دینی یعنی هیچ چیز نباید برای رشد، کمال و خدایی شدن انسان ها مانع شود.
خطیب جمعه بیرجند اظهار داشت: کسانی به دلیل خوی استکباری قصد استثمار دیگران را دارند چون خود را برتر می دانند و برای منافع شخص خود، قبیله و قوم خود حاضرند همه را نابود کنند.
وی افزود: استکبار جهانی خود را برتر دانسته و اگر همه انسان ها نابود شوند برای آنها مهم نیست زیرا برای مستکبران نابودی نسل بشر اهمیت ندارد حالا در یمن انسان ها نابود و دچار بیماری شوند اهمیت ندارد چون در اندیشه استکبار برای دیگران شان و جایگاهی وجود ندارد.
حجت الاسلام نوفرستی بیان کرد: صهیونیست ها می گویند ما نژاد برتر هستیم و مهم نیست همه انسان ها نابود شوند.
وی گفت: اگر مسلمانان و پیروان مکتب های الهی بخواهند رشد کنند نیاز به امنیت دارند و باید محل زندگی و فکر خود را از آسیب ها حفظ کنند، مگر بچه های مظلوم فلسطین، یمن، بحرین و دیگر نقاط عالم می توانند به راحتی رشد و تعالی پیدا کنند و کمال انسانی را در فضای معنوی کسب کنند لذا آرامش و امنیت حق طبیعی موجودات زنده است.
امام جمعه موقت بیرجند ادامه داد: عده ای در ایام اربعین حسینی (ع) به بهانه گردشگری زمینه بدحجابی افراد را در شهرستان طبس فراهم کردند که این کار به معنای جهل است.
وی گفت: عده ای اسیر هوای نفس به عنوان گردشگر در ایامی که همه دنیا در سوگ اولیای الهی هستند، ۲۰ اتوبوس دختر را به طبس فرستادند و این کار موجب اعتراض مردم آن منطقه شد که چرا هر سال باید این مسائل را ببینیم.
حجت الاسلام نوفرستی افزود: این کار گردشگری نیست و زمینه ایجاد هوای نفس است چون گردشگر به دنبال مبارزه با اسلام و دین نیست.
وی اظهار داشت: همه کسانی که در استان یا کشور زمینه این کارها را به بهانه گردشگری و غیره فراهم می کنند، جاهل هستند و اگر با اغرض نفسانی و پیاده نظام از طرف مستکبران عالم این بستر را فراهم می کنند جای تاسف دارد و مردم طبس با طومار اعتراضی انزجار خود را از آنها نشان دادند.
خطیب جمعه بیرجند گفت: این افراد ادعا دارند که با این کار زمینه ایجاد اشتغال را فراهم کرده اند اما برای اشتغال ابتدا باید روح دینی و تقوا باشد و گرنه در قرآن کریم در بحث شراب آمده که به لحاظ مادی در آن منافعی وجود دارد اما ضررش بسیار بدتر است و بنا نیست به بهانه اشتغال زمینه فساد ایجاد کرده و نام آن را آزادی بگذاریم.
وی افزود: این نفاق است که به خدا پناه برده و امیدواریم کمتر شاهد این مسائل باشیم.
حجت الاسلام نوفرستی همچنین با تبریک حلول ماه ربیع الاول گفت: اول این ماه که مصادف با هجرت پیامبر اسلام (ص) از مکه به مدینه است از رخدادهای مهم تاریخ است و این هجرت به قدری مهم بوده که آغاز تاریخ اسلام شده و یکی از درخشنده ترین دوران اسلام این مقطع است.
وی بیان کرد: مسلمانان در این دوران به مدت ۱۰ سال طعم حاکمیت الهی با زعامت پیامبر (ص) را چشیدند و امروز هم اگر ما شاهد انقلاب اسلامی و تاثیر آن در سطح جهان هستیم، مدیون حضرت محمد (ص) است و ایشان فرمودند که هیچ پیامبری به اندازه من اذیت نشد.
امام جمعه موقت بیرجند ۲۴ آبان سال ۱۳۶۰ و رحلت عالم ربانی علامه سید محمدحسین طباطبایی را از مناسبت های هفته ذکر کرد و گفت: ایشان استاد شخصیت های بزرگی مثل شهید آیت الله مطهری، شهید بهشتی و آیت الله جوادی آملی بودند.
وی تاکید کرد: اگر بخواهیم در راه مستقیم الهی حرکت کنیم راهش رعایت تقواست چون تقوا بهترین توشه آخرت است.
حجت الاسلام نوفرستی گفت: آنچه در قیامت لباس ما بوده و از ما صیانت می کند، تقواست و اگر با تقوا باشیم از همه اسارت های طاغوت نجات پیدا می کنیم.
۷۵۵۹*۳۰۲۸

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 5 =