۴۰ هزار بسته لوازم تحریر در طرح مهر تحصیلی توزیع شد

بیرجند – ایرنا – مدیرکل امور اجتماعی و موسسات خیریه سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: ۴۰ هزار بسته لوازم تحریر و کیف، قبل از مهرماه امسال از محل موقوفات منطبق استان ها در قالب طرح مهر تحصیلی بین دانش آموزان نیازمند کشور توزیع شد.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از ایرنا حجت الاسلام والمسلمین ولی عادلی روز دوشنبه در همایش یاوران وقف در شهرستان فردوس اظهار داشت: همچنین در طرح پیوند آسمانی برای ترویج ازدواج آسان از محل ۶۲۵ موقوفه به تهیه جهیزیه هزار و ۵۱۱ زوج کمک شد.
وی از بهره مندی ۳۵ هزار و ۹۹۶ بیمار نیازمند از محل موقوفات منطبق در سال گذشته خبر داد و یادآور شد: موقوفات اموال مبارکی در راه ترویج فرهنگ علوی و نبوی است و باید با توجه به نیات واقفان در زمینه های مختلف استفاده شود.
عادلی با اشاره به برگزاری پیاده روی عظیم اربعین حسینی افزود: خدمت به امامزادگان کمک به زیرساخت اربعین است و اگر در امامزادگان اقدامات فرهنگی انجام شود به طور قطع به مراسمی مانند اربعین کمک شده است.
مدیرکل امور اجتماعی و موسسات خیریه سازمان اوقاف و امور خیریه ادامه داد: امسال ۶۵۰ نفر از افراد نیازمند در قالب طرح زائران حسینی به کربلای معلی اعزام شدند.
وی تصریح کرد: با توجه به اینکه موضوع حفظ کرامت انسانی افراد نیازمند بسیار مورد توجه است بسیاری از اقدامات سازمان اوقاف و امور خیریه رسانه‌ای نمی‌ شود.
امام جمعه فردوس هم در این همایش، وقف را چشمه همیشه جاری و سنت حسنه پیامبر دانست و گفت: وقف یک سنت اصیل اسلامی است که همیشه ماندگار می‌ ماند و اگر چه هر کار خوبی در جای خود ارزشمند بوده اما اثر وقف تا ابد و جاری است.
حجت الاسلام محمدرضا بابایی افزود: باید زمین های وقفی بیشتر از زمین های ملکی مورد توجه قرار گیرد چرا که توجه و استفاده از زمین ‌های وقفی می‌تواند به احیای وقف و اجرای نیات واقف کمک زیادی کند.
۹۸۶۵ * ۶۰۵۴

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − پانزده =