ساخت زائرسرای فردوس ۸۰ درصد پیشرفت دارد

بیرجند – ایرنا – رئیس اداره اوقاف و امور خیریه فردوس از پیشرفت ۸۰ درصدی عملیات ساخت زائرسرای امامزادگان این شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از ایرنا محمدرضا حاجتی عصر چهارشنبه در نشست تخصصی وقف با اصحاب رسانه افزود: برای ساخت این زائرسرا شامل ۲۲ سوئیت و رستوران تاکنون ۹۰۰ میلیون تومان از محل وام قرض الحسنه راسخون، نذورات بقعه متبرکه و کمک‌های بلاعوض سازمان اوقاف هزینه شده است.
وی گفت: سنت حسنه وقف یک پدیده دیرپای بشری است که ریشه در عقل، منطق و طبیعت انسان دارد و در همه ادیان الهی و حتی آیین های شبه دینی و تمدن های بشری به اشکال گوناگون و منطبق بر آیین سنن و فرهنگ هر جامعه وجود داشته است.
وی اظهار داشت: شهرستان فردوس دارای ۶۹۸ موقوفه و سه هزار و ۸۵۰ رقبه است که با نیات مختلف از جمله روضه‌خوانی و اطعام، کمک به فقرا و مستمندان، برگزاری مسابقات قرآن کریم و محافل انس با قرآن، کمک به مساجد و اجرای برنامه های فرهنگی و مذهبی مورد استفاده قرار می گیرد.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه فردوس اجرای برنامه های فرهنگی و قرآنی از جمله طرح آرامش بهاری، طرح نشاط معنوی، طرح یاس نبوی، جشن بزرگ ولایت علوی اکمال دین نبوی، طرح ضیافت الهی و کرسی تلاوت قرآن کریم و نیز همایش بزرگداشت امامزادگان را از فعالیت های این اداره در روزهای سال ذکر کرد.
وی گفت: امسال ۲۰۰ نفر از متسابقین قرآن کریم در چهل و یکمین دوره مسابقات سراسری قرآن و در رشته های حفظ، قرائت، ترتیل و مفاهیم شرکت کردند که از این تعداد ۳۳ نفر به مسابقات استانی و ۶ نفر به مرحله کشوری راه یافتند.
حاجتی از احداث سقاخانه در جوار بارگاه امامزادگان سید محمد و سید ابراهیم (ع) فردوس از محل عواید موقوفه حیاض شهر با اعتبار ۸۰ میلیون تومان خبر داد و افزود: اخذ ۸۴ جلد سند مالکیت برای موقوفات، بقاع و اماکن مذهبی، ثبت‌نام در سامانه جامع موقوفات و بقاع متبرکه و تبدیل ۴۲ جلد سند دفترچه ای به تک برگ از دیگر اقدامات بوده است.
وی اجرای طرح تربیت حافظان قرآن و جذب بیش از ۸۰۵ نفر از قرآن آموزان را از دیگر اقدامات اوقاف و امور خیریه در شهرستان فردوس بیان کرد.
۹۸۶۵*۳۰۲۸

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 + یازده =