طرح سینما امید در خراسان جنوبی اجرا می شود

بیرجند – ایرنا – مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان جنوبی گفت: طرح سینما امید در شهرهای بدون سینما و با جمعیت بالای ٢٠ هزار نفر اجرا می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از روز جمعه روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی ناصر نبی زاده در دیدار با نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی و فرماندار نهبندان افزود: این طرح در برخی شهرستان های استان از جمله شهرستان نهیندان می تواند باعث حل مشکلات عدیده ای که در حال حاضر گریبانگیر این شهرستان ها به دلیل مشکلات مالی است، شود.
وی بیان کرد: طرح سینما امید با سازه سبک در بوستان‌های مرکزی شهرهای مورد نظر در زمینی به مساحت یکهزار متر مربع احداث و در مدت سه ماه بعد از تحویل زمین و تهیه نقشه، بهره‌برداری می‌ شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: شهرداری‌ها یکی از ارکان اصلی تضمین کننده اجرای این طرح محسوب می‌شوند و همکاری و همدلی آن مجموعه با متولیان امر از جمله تأمین زمین ضروری است.
وی با اشاره به مشکلات سینما در شهرستان نهبندان بر اجرای طرح سینما امید با همکاری مسئولان شهرستان تاکید کرد.
نبی زاده با بیان اینکه نهبندان یکی از شهرستان های پرافتخار استان در مسائل فرهنگی، هنری، دینی و … است گفت: نهبندان یکی از شهرستان‌های مهم و تاثیرگذار بوده و لازم است در نحوه اجرای فعالیت فرهنگی هنری در این شهرستان توجه جدی صورت گیرد.
وی با بیان اینکه مدیریت عالی منطقه دغدغه فرهنگی دارد، آن را از نقاط قوت شهرستان برشمرد و افزود: هنر این است که بتوانیم اختلاف نظرها را براساس مصلحت و خواست مردم به بهترین نحو مدیریت کرده و از تفاوت نظرها نهراسید بلکه از آن بهترین بهره را ببریم.
فرماندار نهبندان نیز در این دیدار ضمن خیرمقدم و تشکر، حمایت خود را از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرد.
ماشاء اله کریمان خراسانی گفت: مجموعه فرمانداری نهبندان برای فعالیت های فرهنگی اهمیت زیادی قائل است و کار فرهنگی از اولویت های این فرمانداری است و به جد پیگیر خواهیم بود که اعتبارات مناسبی را برای ساخت و تکمیل پروژه های فرهنگی و هنری در نظر بگیریم.
براساس این گزارش مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان جنوبی در سفر یک روزه به شهرستان نهبندان با امام جمعه، اعضای شورای شهر، شهردار و هنرمندان این شهرستان نیز دیدار کرد و شورای فرهنگ عمومی نهبندان با حضور نبی زاده برگزار شد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی در دیدار با هنرمندان شهرستان نهبندان از برگزاری جشنواره استانی شعر طنز در این شهرستان خبر داد.
وی تالاب کجی نمکزار نهبندان را یک ظرفیت ملی و بین المللی برشمرد و گفت: امسال این جشنواره برای دومین سال در سطح ملی برگزار خواهد شد که شاهد حضور هنرمندانی از سراسر کشور در این جشنواره هستیم و امیدواریم با تلاش همه جانبه و همکاری دیگر دستگاه ها بتوانیم گام های موثری در زمینه برگزاری هرچه بهتر این جشنواره و معرفی تالاب در سطح کشور برداریم.
نبی زاده با بیان اینکه هیچ تبعیضی بین شهرستان های استان قائل نخواهیم بود افزود: سعی کرده ایم با انعقاد تفاهم نامه هایی نگاه ویژه ای به هر شهرستان داشته باشیم چرا که این امر باعت توسعه فرهنگ و هنر هر منطقه خواهد شد.
۳۰۲۸

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 + هجده =