موکب های خراسان جنوبی به بیش از ۲۹۵ هزار زایر خدمات داد

بیرجند – ایرنا – رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی گفت: ۲۹۵ هزار و ۸۹۹ زایر اربعین از موکب های این استان در کشور عراق خدمات گرفتند که این روند با کمک های نقدی و غیرنقدی سه میلیارد تومانی مردم محقق شد.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از ایرنا موسی جوینده روز شنبه در نشست خبری افزود: با توجه به تبلیغات منفی دشمنان و استکبار جهانی برای کمرنگ جلوه دادن راهپیمایی میلیونی اربعین حسینی و وجود مشکلات اقتصادی ولی اربعین حسینی امسال بهتر از سال های گذشته برگزار شد.
وی گفت: اربعین امسال از نظر کمی و کیفی متفاوت با سال های گذشته بود به طوری که شاهد حضور زایران بدون ویزای ایرانی در کشور عراق نبودیم.
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی بیان کرد: هر شب ۱۵ هزار نفر در موکب استان اسکان می یافتند و در این مدت ۱۴۹ هزار زایر از خدمات اسکان بهره مند شدند.
وی اظهار داشت: موکب خراسان جنوبی در کاظمین نمونه موکبی کامل و همه جانبه بود، به طوری که از خدمات نظافتی تا درمانی در آن تعبیه شد.
جوینده با بیان اینکه ۳۵ پزشک، پرستار و بهیار در درمانگاه این موکب ها فعالیت می کردند گفت: درمانگاه خراسان جنوبی تنها درمانگاهی بود که خدمات دندانپزشکی هم در آن انجام می شد.
وی یادآور شد: در این مدت ۳۵ هزار و ۵۰۱ نفر از خدمات درمانی و بهداشتی بهره مند شدند.
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی از جمع آوری و امحای ۲۰۹ تن زباله توسط کارگران شهرداری های استان در موکب استان خبر داد و گفت: شرکت های گاز و آب و فاضلاب هم در تامین برق و تهیه آب سرد بسته بندی شده برای زایران تلاش کردند.
وی تعمیر کفش، تلفن همراه، عینک، کیف، کالاسکه نوزاد و خیاطی را از دیگر خدمات موکب داران اربعین ذکر کرد و افزود: در این مدت ۵۰ تن آرد در نانوایی پخت و ۳۲۱ هزار و ۵۵۰ قرص نان گرم بین زایران اربعین توزیع شد.
جوینده اظهار داشت: برای رفاه حال زایران ۱۰۰ حمام و سرویس بهداشتی کنار موکب راه اندازی و آب موردنیاز از حرم امامین عسکرین تامین شد.
وی بیان کرد: پنج هزار و ۹۶۶ نفر از خدمات فرهنگی بهره مند شدند و ۸۵۱ هزار لیتر آب در اختیار زایران گذاشته شد.
جوینده از خدمات کامیون داران خراسان جنوبی با توجه به مشکلات پیش رو تشکر کرد و گفت: خدمات این قشر در قبال دستگاه هایی که شانه خالی کردند، قابل تقدیر است.
موکب اربعین خراسان جنوبی هر سال در شهر کاظمین عراق فعالیت می کند.
۳۲۱۵*۳۰۲۸

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − 6 =