۳۶۲۳ ویزیت رایگان چشم در خراسان جنوبی انجام شد

بیرجند – ایرنا – مدیر اجرایی بنیاد خیریه نورآوران سلامت شعبه شرق کشور گفت: از هفتم مهرماه امسال تاکنون سه هزار و ۶۲۳ ویزیت رایگان چشم در شهرستان های بشرویه و طبس خراسان جنوبی انجام شده است.

سعید زرینی روز یکشنبه در حاشیه سفر وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بنیاد خیریه نورآوران سلامت در سومین سفر خود به خراسان جنوبی از هفتم مهرماه در روستای رقه شهرستان بشرویه مستقر شد و در این مدت با ویزیت هایی که از چشم مردم این منطقه انجام شد یکهزار و ۹۳ فریم عینک نیز به صورت رایگان در اختیار آنان قرار گرفت.
وی از انجام ۱۸۲ مورد عمل چشم در این شهرستان خبر داد و گفت: همچنین در بازه زمانی ۲ ماه گذشته یکهزار و ۱۹۸ ویزیت رایگان دندانپزشکی در شهرستان بشرویه انجام شده است.
مدیر اجرایی بنیاد خیریه نورآوران سلامت شعبه شرق کشور بیان کرد: در این طرح سه ماهه بیش از ۵۰ پزشک شامل ۱۰ چشم پزشک، ۳۰ دندانپزشک و ۱۰ تا ۱۵ بینایی سنج با ما همکاری می کنند.
وی گفت: سه شهرستان فردوس، طبس و بشرویه استان خراسان جنوبی در نظر گرفته شده اند که مردم می توانند از خدمات چشم پزشکی، دندانپزشکی و بینایی سنجی به صورت رایگان برخوردار شوند.
زرینی با بیان اینکه این طرح سومین حضور کلینیک سیار نورآوران سلامت در خراسان جنوبی است یادآور شد: دور نخست سال ۹۳ در روستای دهک نهبندان و دور دوم سال ۹۵ در بخش قهستان انجام شد و در دور سوم حضور بنیاد خیریه نورآوران سلامت در خراسان جنوبی ویزیت پنج هزار نفر در چشم و ۲ هزار و ۵۰۰ نفر در زمینه دندان پیش بینی شده است.
وی افزود: در روستای رقه بشرویه سه کلینیک سیار چشم پزشکی، اتاق عمل چشم پزشکی ویژه آب مروارید و یک کلینیک سیار دندانپزشکی با ۲ یونیت مستقر شده است.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز (چهارم آذر) برای حضور در جمع کاروان خیریه نورآوران سلامت و انجام اعمال جراحی چشم تعدادی از ساکنان مناطق روستایی و محروم خراسان جنوبی به شهرستان بشرویه سفر کرد.
استان مرزی خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد.
۷۵۵۷*۳۰۲۸

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − شش =