۲‌ طرح آبخیزداری زیرکوه به اتمام رسید

بیرجند – ایرنا – رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری زیرکوه گفت: ۲ طرح آبخیزداری با اعتبار ۱۲ میلیارد ریال از محل صندوق توسعه ملی در این شهرستان به اتمام رسید.

علی رجبی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: یکی از این طرح ها در حوزه آبخیز افین و در روستاهای «زردان و نخرود» با اعتبار ۶۰۰ میلیون تومان اجرا شد که اجرای یکهزار و ۲۸۰ متر مکعب عملیات سنگ و ملاتی و ۱۹ هزار متر مکعب عملیات احداث بند خاکی از مشخصات فنی آن است.
وی بیان کرد: مطالعات و اجرای طرح آبخیزداری دیگر در حوزه آبخیز تجنود و گزخت با اعتبار ۶۰۰ میلیون تومان انجام شد که این سازه از نوع بند خاکی است،
رئیس اداره آبخیزداری و منابع طبیعی زیرکوه گفت: تعلیف دام و بهره برداری مرتعداران در ۱۸ هزار و ۳۰۰ هکتار از مراتع قرق شده این شهرستان آزاد شده است.
وی افزود: این آزادسازی در سطح ۱۵ سامانه مرتعی شهرستان زیرکوه و برای تعلیف ۱۰ هزار و ۶۰۰ واحد دامی انجام شد و پیش بینی می شود دامداران از این مراتع ۵۵۰ تن علوفه به ارزش ۴۰۰ میلیون تومان استحصال کنند.
رجبی اظهار داشت: آزادسازی مراتع قرق شده با توجه به ظرفیت پوشش گیاهی آنها انجام می شود و با توجه به ظرفیت پوشش گیاهی، هر مرتع ۲ تا ۳ ماه در اختیار دامداران خواهد بود.
وی گفت: ۷۶۰ هزار هکتار مرتع در شهرستان زیرکوه وجود دارد که بیشتر آن از نوع فقیر و متوسط هستند.
شهرستان مرزی زیرکوه سال ۱۳۹۱ تاسیس شد و حاجی آباد مرکز آن در فاصله ۸۵ کیلومتری مرز با افغانستان قرار دارد، مساحت زیرکوه ۹ هزار و ۱۸۵ کیلومتر مربع و جمعیت آن بیش از ۴۵ هزار نفر است.
۷۵۵۶*۳۰۲۸

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 3 =