استاندار جدید: با چشم انداز توسعه به خراسان جنوبی می آیم

بیرجند – ایرنا – استاندار جدید خراسان جنوبی گفت: با چشم انداز توسعه به استان می آیم و مطمئنا برنامه ها شخصی نخواهد بود بلکه براساس ظرفیت ها، انتظارات دولت و مردم پیاده سازی خواهد شد.

محمدصادق معتمدیان شامگاه چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: استان خراسان جنوبی علیرغم محرومیت ها دارای شاخصه های توسعه ای است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.
وی گفت: مرز مشترک با کشور افغانستان و وجود بازارچه های متعدد ظرفیت مناسبی برای توسعه تجارت خارجی است که امیدواریم بهترین استفاده را با هماهنگی های لازم با کشور متبوع ببریم.
استاندار خراسان جنوبی معدن در استان را یکی از ظرفیت های مهم اقتصادی عنوان کرد و افزود: از طرفی محصولات استراتژیک مثل زرشک، زعفران و عناب به عنوان محصولاتی در رتبه های برتر ملی و بین المللی از مهمترین این ظرفیت ها است.
وی تاکید کرد: برنامه اصلی ما تطبیق شرایط استان با کشور است و در خصوص مدیران به طور حتم از ظرفیت مدیران جهادی استفاده خواهد شد.
معتمدیان در پاسخ به این سئوال خبرنگار ایرنا که آیا از مدیران بومی استفاده خواهید کرد گفت: خراسان جنوبی دارای نیروی انسانی توانمند است و حتما از این ظرفیت استفاده خواهم کرد اما مطمئنا با مدیرانی که در چارچوب توسعه جهادی قرار نگیرند، کار نخواهم کرد.
وی در پاسخ به این سئوال که نحوه همکاری با رسانه ها و احزاب چطور خواهد بود تصریح کرد: جلسات دوره ای با اصحاب رسانه برگزار خواهد شد و بر این باوریم که استانداری به تنهایی نمی تواند باعث توسعه شود بلکه نیازمند مشارکت همه جانبه بخش های مختلف است.
استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه از ظرفیت نماینده ولی فقیه و نمایندگان مجلس به خوبی استفاده خواهد شد گفت: امیدواریم همکاری و همراهی تمامی دستگاه ها و نهادها به همراه مشارکت مردمی، توسعه پایدار را برای استان خراسان جنوبی به همراه داشته باشد.
«محمدصادق معتمدیان» در نشست امروز (چهارشنبه) هیات دولت برای سکانداری استان خراسان جنوبی از هیات وزیران رای اعتماد گرفت.
به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از ایرنا وی متولد ۱۳۴۹ کرمانشاه، دارای مدرک کارشناسی اقتصاد و کارشناس ارشد مدیریت است.
آخرین مسئولیت معتمدیان قبل از انتخاب به عنوان هفتمین استاندار خراسان جنوبی، مدیرکل دستگاه اجرایی در استان آذربایجان غربی بود.
استاندار جدید خراسان جنوبی همچنین عضو شورای توسعه و امنیت پایدار شرق و غرب کشور است.
ریاست شورای سیاست گذاری موسسات آموزشی پژوهشی در شمال غرب کشور، خدمت در استان های آذربایجان غربی، کرمانشاه و ایلام در سطح مدیرکل و معاون دستگاه های اجرایی از سال ۱۳۷۹ تاکنون و خدمت در ستاد دستگاه های اجرایی در تهران تا سطح مدیرکل از مهمترین سوابق اجرایی معتمدیان است.
وی مدرس دانشگاه و کارشناس و پژوهشگر مسائل قومی، منطقه ای و توسعه ای است.
«محمدمهدی مروج الشریعه» که شهریور سال گذشته از سوی هیات دولت به عنوان استاندار خراسان جنوبی انتخاب شد، ۲۶ آبان امسال با اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان این پست را ترک کرد.
استان مرزی خراسان جنوبی به مرکزیت بیرجند ۱۱ شهرستان دارد.
۳۲۱۵*۳۰۲۸

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 − 3 =