بیش از ۹۰ درصد اعتبارات کمیته امداد تخصیص یافت

بیرجند – ایرنا – رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) از دولت و مجلس برای همکاری بی شائبه با این نهاد قدردانی کرد و گفت: بیش از ۹۰ درصد اعتبارات کمیته امداد تخصیص یافته است.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از ایرنا پرویز فتاح شامگاه چهارشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند افزود: با توجه به اهمیت خودکفایی مددجویان ۱۰۳ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال از محل تبصره ۱۶، اعتبار روستایی و صندوق امداد به خراسان جنوبی اختصاص یافت که تاکنون بخشی از این تسهیلات در حوزه اشتغال جذب شده است و بقیه هم از آنجا که سهم استان است، جذب خواهد شد.
وی اظهار داشت: شرایط اقتصادی اخیر موجب افزایش ۵۰ درصدی مراجعات مردمی به کمیته امداد شده است، با این حال در استان خراسان جنوبی مددجوی در صف برای وام اشتغال و جهیزیه ازدواج وجود ندارد.
رئیس کمیته امداد گفت: علیرغم همه مشکلات افزایش ۲۰ درصدی کمک های مردمی را در خراسان جنوبی از ابتدای سال جاری نسبت به سال گذشته شاهد هستیم که بیانگر روحیه همبستگی و کمک به همنوع در این استان است.
وی از ارتباط مستقیم با شهرستان های استان خبر داد و افزود: هرآنچه که در سفر قبل به خراسان جنوبی وعده داده شد، محقق شده است.
فتاح بیان کرد: سیاست ما در کمیته امداد خودکفایی است اما به لحاظ مشکلات اقتصادی در چهار ماه گذشته چهار هزار خانواده به جمع مددجویان استان اضافه شدند که غیر از مستمری مصوب از سبد حمایتی اخیر هم بهره مند شدند.
وی از کمک های موردی به بیماران صعب العلاج خبر داد و گفت: امیدواریم با همکاری بیش از پیش دولت و مجلس بتوانیم در راستای اهدافمان نسبت به جامعه هدف کوتاهی نکنیم.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند هم گفت: شرایط اقتصادی اخیر عرصه را بر مردم تنگ کرده است و مطمئنا این صحنه امتحان نخاله ها را دور خواهد ریخت.
حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی افزود: مطمئنا استکبار و کسانی که در داخل بر طبل آنها می رقصند رسوا خواهند شد و تاکنون هم هر ترفندی که زدند، به نتیجه نرسیده است.
وی اظهار داشت: تغییرات فاحش اقتصادی برگرفته از نوسانات دلار و طلا معقول نیست بلکه معاندان درگیر کاغذ بازی هایی هستند که زندگی را بر مردم مشکل کرده اند.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: عده ای از شرق دور تا آسیا و کشورهایی مثل یمن، سوریه، فلسطین، نیجریه و دیگر کشورهای اسلامی بر مردم به نوعی دیگر ظلم می کنند اما در مقابل آنها جبهه ای به نام اربعین قرار دارد که تمامی آزادیخواهان عالم را در محور عاشورا جمع می کند.
وی ادامه داد: اضافه شدن به مددجویان کمیته امداد از کم کاری این نهاد نیست بلکه شرایط مختلفی دست به دست هم داده که برخی مربوط به خشکسالی ها و برخی هم به کم کاری بخشی از مسئولان در منطقه و کشور بر می گردد.
رئیس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی در مجلس شورای اسلامی هم در این نشست با بیان اینکه ۹۰ درصد اعتبارات کمیته امداد توسط دولت اختصاص یافته است گفت: این در حالی است که در بسیاری از پروژه های کشوری تخصیص کمتر از ۶۰ درصد است.
فرهاد فلاحتی افزود: مجلس شورای اسلامی و دولت از هیچ تلاشی برای حمایت مستضعفین و مددجویان کمیته امداد چشم پوشی نمی کند و امیدواریم بتوانیم در خدمت رسانی هرچه بهتر به مستضعفان که ولی نعمتان جامعه هستند قدم برداریم.
وی گفت: تاکنون لایحه ای به مجلس در مورد مستضعفان نیامده مگر اینکه در کمترین زمان ممکن به تصویب رسیده است و نمایندگان همواره این روند را به عنوان فوریت در دستور کار قرار می دهند.
رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) عصر امروز (چهارشنبه) برای سومین بار وارد خراسان جنوبی شد و فردا به شهرستان های استان می رود.
۳۲۱۵*۳۰۲۸

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده − 5 =