امام جمعه بیرجند: جامعه بدون اقتصاد خوب ضربه می خورد

بیرجند – ایرنا – نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: اقتصاد خون جامعه است و جامعه ای که از اقتصاد خوبی برخوردار نباشد، ضربه خواهد خورد.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از ایرنا حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی شامگاه چهارشنبه در دیدار رئیس سازمان دامپزشکی افزود: تاثیر دامپزشکی بر اقتصاد اجتناب ناپذیر است و شما کار مقدس و مسئولیت سنگینی را بر عهده دارید زیرا خدمت به خلق از بهترین عبادات است.
وی اظهار داشت: جامعه هدف دامپزشکی جدای از انسان ها، حیوانات را هم در بر می گیرد که از عزیزترین موجودات خداوندی هستند.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: طبق آیات قرآن کریم باید از اذیت شدن حیوان و ضایع شدن آن جلوگیری کرد حتی اگر نگاهمان به حیوان اقتصادی، غذایی یا تزیینی باشد.
وی گفت: تامین بهداشت از مهمترین زوایای شغل دامپزشک ها است که به این شغل جایگاه ویژه داده است اما این خاص بودن وظیفه را هم دوچندان می کند.
رئیس سازمان دامپزشکی نیز گفت: خراسان جنوبی در حوزه صادرات محصولات با کیفیت دام، طیور، تخم مرغ و عسل جزو استان های برتر کشور است که این مهم در مقابله با بیماری های مشترک بین انسان و دام هم صدق می کند.
علیرضا رفیعی پور افزود: کارکنان دامپزشکی در سراسر کشور برای تضمین بهداشت عمومی جان خود را به خطر می اندازند و اهمیت غذای سالم و پاک موجب کار شبانه روزی شده است.
وی بیان کرد: در خراسان جنوبی انتظار تامین منافع ملی وجود دارد که این منافع جز با وجود مرزهای امن در حوزه بهداشت عمومی امکان پذیر نخواهد بود.
رئیس سازمان دامپزشکی گفت: با شناختی که در مدت مسئولیتم در استان مرزی خراسان جنوبی کسب کردم شرایط سخت استان مدنظر قرار گرفته به طوری که غیر از اعتبارات ملی پنج میلیارد تومان در سال ۹۶ و ۹۷ به استان اختصاص یافته است.
وی وجود آزمایشگاه تخصصی دامپزشکی در استان را ضروری دانست و افزود: با هماهنگی هایی که در این زمینه صورت گرفته است امیدواریم اوایل سال آینده این آزمایشگاه به عنوان بزرگترین مرکز شرق کشور به بهره برداری برسد.
۳۲۱۵*۳۰۲۸

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − 4 =