تفکر بسیجی به کشورهای دیگر منتقل شده است

بیرجند – ایرنا – رییس اداره ایثارگران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: امروز موفق شدیم روحیه و تفکر بسیجی را به کشورهای دیگر منتقل کنیم.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از ایرنا سردار ابوالقاسم شریفی روز یکشنبه در اجلاسیه ایثارگران خراسان جنوبی افزود: ایالات متحد آمریکا و رژیم صهیونیستی توطئه کردند تا با ایجاد داعش با انقلاب اسلامی ایران مقابله کنند و تا نزدیکی مرزهای کشور، داعش را آوردند اما شکست خوردند.
وی گفت: داعش در فاصله ۳۰ کیلومتری کربلا مستقر شد و ۷۵ درصد خاک سوریه را اشغال و هفت استان عراق را اشغال کرد و جنایات زیادی انجام داد.
رییس اداره ایثارگران سپاه پاسداران بیان کرد: با درایت فرمانده کل قوا توانستیم در عراق حشد الشعبی را تشکیل دهیم که موفق به آزادسازی عراق شد.
وی گفت: دشمنی که تا هفت کیلومتری دمشق پیش آمده و کاخ بشار اسد را با خمپاره هدف قرار می داد و تا دروازه های حرم حضرت زینب(س) وارد شده بود، امروز با تفکر و روحیه بسیجی به زانو درآمدند.
سردار شریفی افزود: دشمن ما امروز به نحوی به زانو درآمده که با شلیک ۴۰۰ موشک حماس در رژیم صهیونیستی زلزله ایجاد می شود که اینها حاصل تفکر بسیجی است.
وی گفت: نقش بسیج در هشت سال دفاع مقدس بر کسی پوشیده نیست و بسیج با تقدیم ۸۶ هزار شهید و ۲۰۰ هزار جانباز بیش از ۷۰ درصد از ایثارگران کشور را زیر پوشش خود دارد.
وی اظهار داشت: باید روحیه بسیجیان در هشت سال دفاع مقدس را بین مسئولان، فرماندهان و آحاد ملت تقویت کنیم.
رییس اداره ایثارگران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه به فرموده مقام معظم رهبری وظیفه آحاد ملت است.
وی گفت: هرچند شهدا و جانبازان به این ترویج نیاز ندارند، وقتی سال ۱۳۹۰ چهره های ماندگار در کشور برگزار می شد، آنجا اعلام کردیم که چهره های ماندگار واقعی شهدا و جانبازان هستند.
وی تصریح کرد: وظیفه داریم خاطرات شهدا و دفاع مقدس را برای نسل سوم و چهارم انقلاب اسلامی که آن دوران را درک نکردند، بازگو کنیم.
شریفی ادامه داد: در حوزه شهدا، جانبازان و ایثارگران قوانین متعددی وجود دارد که وجود تعداد زیاد قانون صحیح نیست چون بخش عمده این قوانین به دلیل مشکلات و بار مالی اجرا نمی شود و این قانون به این شکل نفعی برای ایثارگر ندارد.
وی گفت: در تدوین برنامه ششم نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای دستگیری از رزمندگان، اصل را بر حضور فرد در میدان جهاد و جبهه قرار دادند و اگر رزمندگان یک سال به بالا سابقه جبهه داشته و فاقد شغل باشند یک مستمری برای آنها برقرار شود.
سردار شریفی گفت: اگر فرد رزمنده ای شاغل در دستگاه باشد می تواند با یک سال سابقه جبهه یک مقطع تحصیلی بالاتر بگیرد و از مزایای آن بهره مند شود.
وی افزود: پرداخت وام از سال آینده برای رزمندگان تصویب شده و واگذار می شود که مبلغ این وام در مراکز استان ها ۷۰ میلیون تومان است و سال آینده ۳۰ هزار سهمیه در بودجه سال ۱۳۹۸ در این خصوص تصویب شده است.
رییس اداره ایثارگران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: سند راهبردی رزمندگان تدوین شده و ارتش جمهوری اسلامی کارت ایثار را برای رزمندگان دفاع مقدس واگذار کرده که با توجه به تصویب قانون برای همه رزمندگانی که از سه ماه به بالا سابقه جبهه دارند، یک کارت ایثار اهدا می شود.
وی اظهار داشت: تعیین تکلیف مجروحان فاقد مدرک هم در دستور کار است
شریفی افزود: ۲۲۰ آزاده در خراسان جنوبی داریم و تفاوتی در پرداخت حقوق به آنها با دیگر دستگاه ها وجود داشت که از سال ۱۳۹۴ حقوق نزدیک به هشت هزار نفر آزادگان بسیج برقرار شده است.
وی بیان کرد: به فرموده مقام معظم رهبری باید از زبان روز دنیا برای معرفی شهدا، جانبازان و ایثارگران استفاده کنیم و امروز زبان روز دنیا شبکه های مجازی و اینترنت است و دیگر نمی توان تصاویر یک شهید را در خانه نگهداری کنیم و توقع داشته باشیم همه از آن استفاده کنند.
رییس اداره ایثارگران سپاه پاسداران گفت: از ۲ سال قبل به شکل ملی برای ۲۲۰ هزار نفر شهید از واقعه ۱۵ خرداد سال ۱۳۴۲ تا آخرین شهید مدافع حرم در شهریور ماه سال ۱۳۹۷ یک صفحه در فضای مجازی ایجاد شد و هر شهید در فضای مجازی یک صفحه دارد.
وی افزود: خراسان جنوبی در دوران دفاع مقدس نقش محوری داشته و ۲۶ هزار رزمنده، ۲ هزار شهید، ۲۲۴ آزاده و چهار هزار نفر جانباز را به کشور اهدا کرده است.
شریفی اظهار داشت: تعداد رزمندگان خراسان جنوبی که بیان شد فقط شامل رزمندگان سپاه پاسداران و بسیج است چون آمار دقیق رزمندگان ارتش در این استان را در اختیار ندارم، همچنین حضور رزمندگان این استان در یگان های ۶۱ محرم، تیپ ۸۸ انصارالرضا (ع) و غیره، فعال و تاثیرگذار بود.
اجلاسیه ایثارگران خراسان جنوبی از سری برنامه های کنگره ملی ۲ هزار شهید استان در حسینیه جماران بیرجند برگزار شد.
اجلاسیه نهایی این کنگره قرار است روز سه شنبه بیستم آذر ماه جاری در بیرجند برگزار شود.
۷۵۵۹*۳۰۲۸

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 − 3 =