پژوهش باید روزآمد و روش مند باشد

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از ایرنا حجت الاسلام سید علی عماد شامگاه چهارشنبه در آیین گرامیداشت هفته پژوهش و تجلیل از پژوهشگران نمونه دانشگاه بیرجند افزود: سال ۲۰۱۶ سهم ایران در تولید علم ۱.۷ درصد بوده است و اگر بخواهیم این درصد را از طریق پژوهش ارتقا دهیم باید سهم بومی هر فضای آموزشی مشخص شود.
وی گفت: خراسان جنوبی همواره مهد انسان های بزرگ علمی بوده است که می توان از دکتر گنجی، هادوی، ربانی، معتمدنژاد و دیگر علمایی نام برد که به این منطقه جغرافیایی اهمیت بخشیدند.
رئیس کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی بیان کرد: امروز دانشگاه ها بخصوص دانشگاه بیرجند باید براساس نقشه جامع علمی کشور حرکت کنند تا سهم تولید علم هر مرکز مشخص باشد.
وی افزود: ستاد بازنگری و بازنویسی نقشه جامع علمی کشور در شورای عالی انقلاب فرهنگی فعال شده است که باید از این ظرفیت به خوبی بهره برد.
عماد با بیان اینکه ماموریت دانشگاه بیرجند در چشم انداز آینده چیست گفت: دانشگاه چه برنامه ای را برای کاربست در جامعه تعریف کرده تا بتواند با پژوهش خود پاسخ مناسبی به جوامع بشری داشته باشد.
وی با تاکید بر اینکه سهم پژوهش باید در دانشگاه بیرجند تعیین شود گفت: نباید دوری از مرکز باعث کاهش در امر پژوهش شود زیرا با تعامل سازنده می توان فرایند افزایشی تولید علم را تجربه کرد.
عضو هیات امنای دانشگاه های خراسان جنوبی تصریح کرد: اگر امروز مدیران دانشگاه بیرجند چشم اندازی برای قرار گرفتن در رنکینگ رتبه پانزدهم دانشگاه های کشور و زیر هزار جهان را دنبال می کنند این مهم جز با علم سنجی، مدل و شاخص تاثیرگذار رنکینگ ها قابل حل نیست.
وی افزود: مردم خراسان جنوبی در سندهای تاریخی کتابخانه های مجلس، مردمی آرام و شهروندانی با سلامت رفتاری بودند و در این اسناد هیچگونه شکایتی از قتل موجود نیست و بیشتر شکایت ها مربوط به نظمیه و عدلیه بوده است.
در این آیین از ۳۴ پژوهشگر برتر دانشگاه بیرجند تجلیل شد.
۲۴ تا ۳۰ آذرماه هفته پژوهش نام دارد.
۳۲۱۵*۳۰۲۸

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × یک =