۷ محموله کالای قاچاق تملیکی خراسان جنوبی صادر شد

بیرجند – ایرنا – رئیس اداره جمع آوری و فروش اموال تملیکی خراسان جنوبی گفت: از ابتدای سال ۹۶ تاکنون، هفت محموله کالای قاچاق تملیکی استان به کشورهای آسیای میانه، عراق و افغانستان صادر شد که پنج مورد آن مربوط به سال جاری است.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از ایرنا، محمد حسین شیخ زاده روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: از سال ۹۴ هیچگونه کالای قاچاق تملیک شده ای از استان صادر نشده بود که با توجه به تمهیدات انجام شده فروش کالای قاچاق فساد پذیر ۵۰۰ درصد سال جاری افزایش داشته است.
وی اظهار داشت: طبق دستور رهبر معظم انقلاب هرگونه کالای تملیکی که به اقتصاد ملی ضربه می زند مجوز فروش در جمهوری اسلامی را ندارد اما در بحث کالاهای فسادپذیر در سال ۹۶ به میزان ۲۵۰ میلیون تومان و امسال یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان کالای قاچاق فسادپذیر به شرط صادرات و داخل به فروش رسیده است.
شیخ زاده با بیان اینکه در ۹ ماه امسال ۸۶۰ پرونده مربوط به قاچاق کالا در استان تشکیل شده است، گفت: در سال گذشته آمار پرونده تشکیل شده ۷۹۰ مورد بوده که در سال جاری شاهد ۹ درصد افزایش هستیم.
وی لوازم آرایش و بهداشتی، مواد دخانی، خودرو، لوازم یدکی، لاستیک و برنج را از مهمترین کالاهای قاچاقی عنوان کرد که پرونده برای آنها صادر شده است.
رئیس اداره جمع آوری و فروش اموال تملیکی خراسان جنوبی یادآور شد: از ابتدای امسال تاکنون سه محموله کالاهای قاچاق سلامت محور به ارزش سه میلیارد و ۲۶۸ میلیون ریال با دستور مقام قضایی منهدم شده و در ۱۵ بهمن ماه محموله دیگر سلامت محور منهدم می شود.
وی با بیان اینکه انهدام کالای قاچاق نسبت به سال گذشته هفت درصد افزایش داشته است، گفت: بخشی از کالاهای قاچاقی که مشکلی برای سلامت مردم با توجه به تاییدیه مراجع ذیصلاح ندارد با هماهنگی دستگاه های خدمت رسان به مناطق محروم ارسال می شود.
شیخ زاده با بیان اینکه ۲ خودرو کشنده با هماهنگی استاندار، نماینده مجلس و رئیس سازمان اموال تملیکی به بخش آبرسانی روستایی استان اختصاص یافت، بیان کرد: این خودرو ها با قیمت بسیار پایین به دستگاه ذیربط واگذار شد.
وی از کمک یک میلیارد و ۲۴۰ میلیون تومانی کالای قاچاق به محرومان و اقشار آسیب پذیر استان خبر داد و افزود: این کالاها طبق تفاهم نامه هایی با کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی واگذار شد.
شیخ زاده با بیان اینکه پارچه، مواد غذایی و چرخ خیاطی از مهمترین کالاهای واگذار شده است، تصریح کرد: به زودی با همکاری اموال تملیکی و دستگاه های خدمت رسان مرکز دوخت لباس محرومین با ۲۰ دستگاه چرخ خیاطی در یکی از نقاط محروم استان به بهره برداری خواهد رسید.
وی یادآور شد: با توجه به وقوع زلزله کرمانشاه و دستور رهبری به سازمان های سراسر کشور، سه میلیارد ریال اموال از خراسان جنوبی ارسال شد و آمادگی لازم برای ارسال دوباره اموال در صورت درخواست هلال احمر وجود دارد.
شیخ زاده از فروش پنج هزار و ۷۵۸ ظرف سوخت قاچاق خبر داد و گفت: فروش ظرف های سوخت نسبت به سال گذشته ۱۸۰۰ درصد افزایش داشته است.
وی با اشاره به واگذاری ۱۷ تن برنج به ستاد عتبات عالیات برای راهپیمایی اربعین حسینی افزود: ۳۰۰ راس دام تملیک شده هم پس از مجوز دامپزشکی به کمیته امداد و بهزیستی با ارزش ۴۰۰ میلیون تومان واگذار شد.
شیخ زاده با بیان اینکه مردم خراسان جنوبی تمایل کمتری به خرید و صادرات املاک تملیکی دارند اظهار داشت: تمامی اموال مزایده ای و صادراتی توسط افراد غیر بومی خریداری شده است.
وی بیان کرد: در بحث اموال غیر منقول مربوط به وثایق زندانیان از ابتدای سال تاکنون ۳۲۰ میلیون ریال فروش داشتیم اما این آمار در سال گذشته چهار میلیارد و ۶۶۰ میلیون ریال بوده است.
رئیس اداره جمع آوری و فروش اموال تملیکی خراسان جنوبی در ادامه گفت: ۱۱۰ هزار لیتر هیدورکربن در بحث اموال متروکه هم مدیریت می شود اما در مورد وضعیت انبار ها از آنجا که برخی از اموال در معرض اتهام قاچاق است نمی توان آمار دقیقی را بیان کرد.
*۳۲۱۵ * ۶۰۵۴

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 3 =