عملیات گازرسانی به منطقه ویژه اقتصادی بیرجند آغاز شد

بیرجند – ایرنا – عملیات اجرایی پروژه گازرسانی به منطقه ویژه اقتصادی بیرجند روز پنجشنبه با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی، فرماندار بیرجند و مدیرعامل شرکت گاز استان آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از ایرنا مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان جنوبی در این آیین گفت: در این پروژه چهار هزار و ۲۰۰ متر خط فولادی تغذیه ۱۰ اینچ اجرا خواهد شد.
سید محمود هاشمی ادامه داد: احداث و نصب یک دستگاه CGS و یک دستگاه TBS هر کدام با ظرفیت ۱۰ هزار از دیگر مشخصات این پروژه است.
وی اعتبار برآورد شده این پروژه را ۳۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: به محض دریافت مجوز برای جذب پیمانکار اقدام شد تا در اسرع وقت نسبت به اجرای این پروژه عظیم که برای تقویت سرمایه گذاری و بهبود فضای کسب کار است، اقدام کنیم.
مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی بیان کرد: شبکه داخلی منطقه ویژه اقتصادی نیز به طور همزمان در دستور کار قرار می گیرد تا وقتی خط به داخل منطقه رفت بلافاصله شبکه توزیع داخل منطقه گازدار شود.
وی افزود: معاون امور عمرانی استاندار هم پیگیری های لازم را برای اجرای این پروژه انجام دادند تا بالاخره این مهم محقق شد.
هاشمی گفت: شرکت گاز استان در ۱۱ سال گذشته تا پایان سال ۹۶ توانست ۴۵۰ واحد صنعتی را گازدار کند اما امسال ۵۰۰ واحد صنعتی گازرسانی می شود و تا پایان اردیبهشت ۹۸ منطقه ویژه اقتصادی را نیز گازرسانی خواهیم کرد.
رئیس منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی هم گفت: یکی از مولفه های توسعه در دسترس بودن انرژی است که با تدابیر استاندار امروز مساله گاز منطقه ویژه اقتصادی رفع شد.
مرتضی صفدری زاده افزود: هنوز زیرساخت های آب و برق منطقه ویژه اقتصادی استان تامنی نشده که در این زمینه نیز نیازمند همکاری دستگاه های اجرایی هستیم.
وی گفت: استاندار خراسان جنوبی با نگاه خاص به مساله توسعه و بهبود فضای کسب و کار بارقه امید را به این استان برگرداند و امیدواریم با همت و نگاه بلند استاندار و همراهی معاونان وی در تامین زیرساخت های منطقه ویژه اقتصادی، شاهد روزهای بهتر و روشن تری برای توسعه اقتصادی استان باشیم.
وی عنوان کرد: توجه خاص به رفع مشکلات منطقه ویژه اقتصادی از دغدغه های مهم سرمایه گذاران حوزه اقتصادی استان است.
صفدری زاده با بیان اینکه تمایل داریم خراسان جنوبی را از این طریق به الگوی توسعه استان ها معرفی کنیم گفت: این مهم جز با همکاری و مساعدت مسئولان دستگاه های اجرایی و حمایت از سرمایه گذاران محقق نخواهد شد.
فرماندار بیرجند هم در این آیین گفت: شرکت گاز استان امسال در زمینه گازرسانی به مناطق مختلف استان کار جهادی انجام داده است.
علی ناصری افزود: گازرسانی به منطقه ویژه اقتصادی یکی از بزرگترین آرزوهای ما برای توسعه استان و شهرستان بیرجند بود که این آرزو محقق شد و امید است با روند رو به رشد و امید به آینده شاهد رشد و شکوفایی بیشتر این منطقه باشیم.
وی اظهار امیدواری کرد: روز به روز شاهد توسعه صنعتی استان در سایه منطقه ویژه اقتصادی باشیم که بایستی سایر زیرساخت های این منطقه نیز تامین و مشکل سرمایه گذاران برای استقرار و بهره مندی از این فضا رفع شود.
طرح ایجاد منطقه ویژه اقتصادی بیرجند در برنامه چهارم توسعه مطرح شد و سال ۹۳ در زمینی به مساحت ۷۳۰ هکتار در فاصله ۱۲ کیلومتری شمال شرق بیرجند احداث شد.
۷۵۵۷*۳۰۲۸

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 − دوازده =