۹۰ میلیون تومان برای سرپناه شبانه بیرجند تخصیص یافت

بیرجند – ایرنا – مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: ۹۰ میلیون تومان اعتبار امسال برای خدمات دهی به مراجعه کنندگان سرپناه شبانه در بیرجند تخصیص یافته است که به تناوب پرداخت می شود.

علی عرب نژاد روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این اعتبارات امسال حدود ۲۵ درصد افزایش داشته است که براساس سرانه هر نفر در شب هشت هزار تومان به مرکز سرپناه شبانه پرداخت می شود.
وی بیان کرد: مرکز سرپناه شبانه به نام آرامش از سال ۹۲ در بیرجند راه اندازی شد و هر شب به طور میانگین ۱۵ تا ۲۱ مراجعه کننده دارد.
مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی خدمات سرپناه را شامل یک وعده شام، صبحانه ساده و امکانات برای استحمام عنوان کرد و گفت: برگزاری کلاس های آموزشی در زمینه کاهش آسیب، ارجاع به بخش های درمانی و حمایتی و در صورت امکان مذاکره با خانواده و سایر افراد مهم برای بازگشت فرد به شرایط بهتر توسط تیم کاهش آسیب از دیگر فعالیت های این مرکز است.
وی ساعات پذیرش را ۱۷ تا هشت صبح اعلام کرد و افزود: هر سال با توجه به فصل سرما در این ایام پذیرش تا ۲۵ نفر در شب افزایش می یابد ولی پذیرش در مرکز سرپناه شبانه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش قابل توجهی نداشته است.
عرب نژاد با بیان اینکه این مرکز شبانه فقط از آقایان پذیرش انجام می دهد اظهار داشت: به علت نبود آمار عملیاتی و فراوانی کم، مرکز زنان راه اندازی نشده است.
وی نحوه پذیرش را به صورت داوطلبانه یا معرفی از سایر مراکز درمانی و کاهش آسیب اعلام کرد و گفت: معتادان بی خانمان و مبتلا به اعتیاد تزریقی یا اعتیاد غیر تزریقی شدید اولویت پذیرش هستند.
مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی ادامه داد: افرادی که در پاتوق ها یا سایر مکان ها شب را سپری می کنند نیز برای پذیرش منع ندارند که البته این افراد توسط تیم های سیار شناسایی و به این مراکز ارجاع می شوند.
وی نداشتن بیماری های شدید جسمانی و روانی که نیاز فوری به مداخلات پزشکی و تخصصی داشته باشند را از شرایط پذیرش ذکر کرد و گفت: آدرس مرکز شبانه آرامش در بیرجند خیابان جمهوری، جمهوری ۱۸ نهضت یک پلاک ۱۸ است.
۹۸۹۳*۳۰۲۸

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − نوزده =