اینترنت پرسرعت به ۵۴۴ روستای خراسان جنوبی رسید

بیرجند – ایرنا – مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی گفت: از سال ۹۲ تاکنون در فاز یک اجرای اینترنت پرسرعت به روستاها، ۵۴۴ روستای استان به اینترنت پرسرعت متصل شده است.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از ایرنا علی دلگیر روز دوشنبه در نشست کارگروه تخصصی توسعه روستایی و عشایری استان خراسان جنوبی افزود: در فاز ۲ این طرح نیز اجرای ۸۰ سایت با پوشش ۶۹۷ روستا در نظر گرفته شده است.
وی گفت: از مجموع ۸۰ سایت اکنون ۲ سایت اجرا و در ۴۱ سایت اجرای دکل انجام شده که نیازمند تامین برق است و ۳۷ سایت دیگر در مرحله آماده سازی زمین و اجرای دکل قرار دارد.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی اظهار داشت: با اجرای فاز دوم طرح اینترنت پرسرعت روستایی بیش از ۶۷ درصد روستاهای دارای سکنه و بیش از ۹۸ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان از اینترنت پرسرعت برخوردار خواهند شد.
وی تعداد روستاهای استان خراسان جنوبی را سه هزار و ۵۵۹ آبادی اعلام و بیان کرد: از این تعداد یکهزار و ۷۸۱ روستا دارای سکنه، ۹۱۸ روستا بالای ۲۰ خانوار، ۸۶۳ روستا زیر ۲۰ خانوار و یکهزار و ۷۷۸ روستا خالی از سکنه است.
دلگیر یادآور شد: یکهزار و ۳۴۳ روستای استان دارای تلفن ثابت خانگی است همچنین ۵۸۸ روستا دارای تلفن کابلی، ۹۱۰ روستا دارای سیستم WLL-GSM و ۱۶۸ روستا دارای سیستم WLL-DECT است.
وی به طرح های حوزه تلفن خانگی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در روستاها از سال ۹۲ تاکنون اشاره کرد و گفت: در این مدت ۲۶۱ روستای استان برای ثبت نام تلفن خانگی و فعال سازی سیستم صوت از بستر اینترنت پرسرعت ثبت نام کردند.
وی با بیان اینکه ۲۵۸ روستای خراسان جنوبی نیازمند توسعه تلفن خانگی است افزود: از این تعداد ۳۴ روستا از طریق ادغام شبکه WLL با شبکه همراه اول توسعه می یابد.
دلگیر گفت: همچنین ۴۴ روستا از طرح تلفن خانگی شرکت های وب توسعه داده شده و ۱۸۰ روستا از طریق فاز دوم توسعه داده خواهد شد.
وی بیان کرد: در حال حاضر یکهزار و ۱۷۶ روستای استان دارای پوشش همراه هستند که از این تعداد یکهزار و ۸۴ مورد زیر پوشش همراه اول و ۴۶۳ مورد زیر پوشش ایرانسل است.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی با اشاره به برنامه های آتی وزارت ارتباطات در روستاها در حوزه توسعه پوشش همراه اظهار داشت: در این زمینه ۳۳ روستای بالای ۱۰۰ خانوار تا پایان خرداد ۹۸ از پوشش تلفن همراه برخودار می شوند.
وی گفت: همچنین ۳۹ روستای بین ۶۰ تا ۱۰۰ خانوار تا پایان سال ۹۸ و ۱۵۰ روستای کمتر از ۶۰ خانوار تا پایان دولت مجهز به پوشش تلفن همراه خواهند شد.
۷۵۵۷*۳۰۲۸

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست + چهارده =