مشارکت حداکثری در جهت سیاست گذاری ها لازم است

بیرجند – ایرنا – سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی بیرجند گفت: مشارکت حداکثری در جهت سیاست گذاری ها لازم است که در این زمینه شورای سیاست گذاری پژوهش در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند به زودی تشکیل می شود.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از ایرنا محمد دهقانی فیروزآبادی روز دوشنبه در جشنواره پژوهش دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی بیرجند افزود: پژوهش هایی که در دانشگاه ها انجام می شود باید به شکل کاربردی و در جهت رفع مشکلات منطقه و کشور باشد و وظیفه دانشگاه این است که شرایط تحقیقات و پژوهش را تسهیل کند تا اعضای هیات علمی، کارکنان و دانشجویان بتوانند با فراغ بال کارهای پژوهشی را انجام دهند.
وی بیان کرد: شعار امسال هفته پژوهش «پژوهش هدفمند، فناوری ارزش آفرین در خدمت تولید ملی» انتخاب شده است و سال های اخیر در حوزه های مختلف به ویژه زیرساخت ها اقدامات ارزشمندی انجام و شرایطی فراهم شده که نسبت به بسیاری از دانشگاه های هم رتبه خود از وضعیت قابل قبولی برخوردار شده ایم.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: آنچه مهم است اینکه باید تک تک اعضای هیات علمی دانشگاه پژوهش انجام دهند اما دلایل متعددی از جمله مشغولیت های علمی و درمانی زیاد اعضای هیات علمی سبب شده مداخله یا وقت کمتری را در حوزه پژوهش صرف کنند.
وی یادآور شد: تا زمانی که اعضای هیات علمی و کارکنان به این نتیجه نرسند که از طریق ارایه تحقیقات و پژوهش می توانند به دانشگاه کمک کنند هیچ اتفاق خاصی نخواهد افتاد چون نرم افزار دانشگاه اعضای آن هستند.
دهقانی فیروزآبادی گفت: در حوزه اعتبارات حوزه پژوهشی دانشگاه از اعتبارات یک تا سه درصدی خود حداکثر استفاده را کرده است و با پیگیری های مستمری که از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شد توانستیم اعتبارات خوبی را اخذ کنیم.
وی اظهار داشت: همه تلاش دانشگاه این است زمینه حضور حداکثری اعضای هیات علمی و کارکنان را در زمینه پژوهش و فناوری فراهم کند تا دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیش از ۳۰ سال سابقه به جایگاه اصلی خود نزدیک شود و حرفی برای گفتن داشته باشد.
معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی بیرجند هم گفت: در حال حاضر پنج مرکز تحقیقاتی بیماری های قلب و عروق، بیماری های عفونی، عوامل اجتماعی موثر بر سلامت، سلولی ملکولی و سوءمصرف مواد و مسمومیت ها در دانشگاه فعال است.
طوبی کاظمی افزود: مرکز رشد دانشگاه علوم پزشکی نیز سال ۱۳۹۲ با ۱۱ واحد فناور و ۲۱ ایده پردازانه در دانشگاه مستقر شد و در یکسال گذشته ۱۵ مورد اختراع را ثبت کرده است.
وی بیان کرد: صندوق پژوهش و فناوری استان خراسان جنوبی با سرمایه گذاری ۳۰ میلیارد ریال و مشارکت ۵۱ درصدی بخش خصوصی و دانشگاه بیرجند، پارک علم و فناوری، دانشگاه علوم پزشکی (۱۰ درصد) و دانشگاه صنعتی راه اندازی شده است.
معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه طرح کوهورت به زودی در استان اجرا می شود اظهار داشت: سال ‌های ۹۲- ۹۳ طرح کوهورت در کشور آغاز و تاکنون ۲۰۰ هزار نمونه وارد شده است.
وی ادامه داد: در استان از سال ۹۵-۹۶ به دنبال گرفتن کوهورت بودیم که در این راستا ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار اخذ و قول مساعد برای اختصاص یک ‌میلیارد تومان دیگر نیز داده شده است.
۷۵۵۷*۳۰۲۸

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − یازده =