پنج میلیارد تومان برای تکمیل سالن فرزان بیرجند نیاز است

بیرجند – ایرنا – مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: سالن علامه فرزان یکی از مکان های فرهنگی با اهمیت برای استان است که تکمیل عملیات بازسازی آن پنج میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از ایرنا ناصر نبی زاده عصر پنجشنبه در بازدید معاون امور علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه از پروژه در حال احداث سالن علامه فرزان اظهار داشت: این سالن سال گذشته دچار حادثه (آتش سوزی) و با کمک های استانی عملیات بهسازی آن آغاز شد.
وی با بیان اینکه امسال ۲ میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه در نظر گرفته شده است افزود: یکهزار و ۷۰۰ متر مربع محوطه برای بازسازی سالن در نظر گرفته شده است که یکهزار و ۴۰۰ متر آن به سالن اختصاص می یابد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی بیان کرد: ظرفیت این سالن ۶۰۰ نفر بوده که در طراحی جدید ضمن رعایت استانداردهای لازم، سِن گردان برای آن پیش بینی گرفته شده است.
وی ادامه داد: سالن علامه فرزان یکی از مکان هایی بوده که هنرمندان و ساختار مدیریتی استان از آن استفاده می کردند و الان هم نگاه خاص به این سالن است.
نبی زاده با تاکید بر اینکه سالن فرزان یک مجموعه کاملا تخصصی برای تئاتر است گفت: اگر اعتبار مورد نیاز تامین شود تا دهه فجر سال آینده به بهره برداری می رسد.
وی با بیان اینکه در حال حاضر بستری مناسبی برای تئاتر در استان نیست گفت: انتظار می رود تامین اعتبار مورد نیاز مورد توجه قرار گیرد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان جنوبی با اشاره به ضعف زیرساخت ها در شهر بیرجند اظهار داشت: جایی که برای هنرمندان یک پاتوق باشد در شهر بیرجند وجود ندارد.
وی ادامه داد: در حوزه موسیقی بسیاری از شخصیت ها از تبار بیرجند فعالیت می کنند که جزو نام آوران کشور هستند.
خانه فرهنگ با ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی و نیاز ۷۰۰ میلیون تومانی از دیگر پروژه هایی بود که مورد بازدید معاون سازمان برنامه و بودجه قرار گرفت و برای پیگیری تامین اعتبار مورد نیاز قول مساعد داده شد.
۹۸۹۳*۳۰۲۸

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 3 =