ظرفیت پرداخت زکات قبل از انبار محصول وجود دارد

بیرجند- ایرنا- رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: کارشناسان کشاورزی در مراکز خدماتی با کشاورزان ارتباط مستقیم دارند و با این ظرفیت امکان پرداخت زکات در فصل برداشت محصول و پیش از انبار کردن وجود دارد.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از ایرنا غلامرضا قوسی روز شنبه در شورای زکات استان اظهار داشت : تولیدات زراعی و باغی استان بیش از ۸۶۰ هزار تن است.
وی افزود: خراسان جنوبی ۱۵۰ هزار هکتار سطح زیر کشت زراعی و باغی، یک میلیون و ۶۰۰ راس دام سبک و ۲۹ هزار نفر شتر دارد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی یادآور شد: کشاورزان و بهره برداران استان در پرداخت زکات پیشگام بوده اند و این کار را از اولویت های زندگی خود می دانند.
وی با بیان اینکه کل مردم استان در بحث زکات سنگ تمام گذاشته اند، افزود: آمادگی داریم ظرفیت مراکز خدمات کشاورزی را در اختیار شورای زکات قرار دهیم.
قوسی بیان کرد: ۶۶۰ تشکل بخش کشاورزی داریم که ارتباط مستقیم با کشاورزان دارند و می توانند در بحث جمع آوری زکات کمک کنند.
مدیر کل صدا و سیمای خراسان جنوبی نیز گفت: از ابتدای امسال ۷۴۰ دقیقه برنامه با موضوع زکات از طریق رسانه ملی در استان پخش شده است.
علیرضا آیینه دار با بیان اینکه عملکرد صدا و سیما در حوزه زکات نسبت به ۲ سال گذشته افزایش یافته است افزود: از ابتدای امسال ۳۹ مستند زکات برکت زندگی، ۱۰۰ زیرنویس برای تشویق و ترغیب ، ۴۸۴دقیقه برنامه رادیویی و ۶۶ گزارش نیز در بخش خبر تولید و پخش شده است.
وی راه اندازی یک نهضت برای موضوع زکات در استان را لازم دانست و گفت: صدا و سیمای استان آمادگی پشتیبانی از این جریان را دارد.
مدیر کل صدا و سیمای خراسان جنوبی یادآور شد: بخشی از جامعه هدف زکات در روستاها و شهرستان ها هستند که نیاز است توجه بیشتر به شورای زکات شهرستان ها شود.
۹۸۹۳ * ۶۰۵۴

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × دو =