۱۱۹ طرح عمرانی شهرستان درمیان آماده افتتاح است

بیرجند – ایرنا – فرماندار درمیان گفت: ۱۱۹ طرح عمرانی با اعتبار ۵۵ میلیارد و ۳۸۳ میلیون تومان در این شهرستان آماده افتتاح است که دهه فجر امسال به بهره برداری می رسد.

محمد بشیری زاده روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد ۱۰۵ طرح روستایی و ۱۴ طرح شهری است که با افتتاح آنها برای ۳۱ نفر اشتغال ایجاد می شود.
وی بیان کرد: ۱۷ هزار و ۴۹۰ نفر در چهار شهر و ۷۷ روستای شهرستان درمیان از مزایای افتتاح این تعداد طرح عمرانی و زیربنایی برخوردار می شوند.
فرماندار درمیان افتتاح عملیات گازرسانی به ۲۱ روستای شهرستان با اعتبار ۲۰ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان، باند دوم جاده اسدیه – بیرجند با اعتبار ۱۴ میلیارد و ۱۲۴ میلیون تومان، افتتاح ۲ طرح آبخیزداری با اعتبار یک میلیارد تومان، مرمت قنوات و اجرای سامانه نوین آبیاری با اعتبار ۶۰۰ میلیون تومان و توسعه و ایجاد شبکه های برق با اعتبار بیش از یک میلیارد تومان را از مهمترین طرح های افتتاحی شهرستان در دهه فجر ذکر کرد.
بشیری زاده ادامه داد: همچنین در دهه فجر پنج طرح اشتغال به نمایندگی از ۷۷ طرح اشتغال پایدار روستایی و عشایری شهرستان با پرداخت سه میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان تسهیلات به بهره برداری می رسد.
شهرستان درمیان با وسعت پنج هزار و ۷۹۷ کیلومتر مربع از شمال به شهرستان قاینات از جنوب به شهرستان سربیشه و از غرب به شهرستان بیرجند و شرق به طول ۷۰ کیلومتر با افغانستان مرز مشترک دارد.
شهر اسدیه مرکز شهرستان مرزی درمیان در ۱۰۵ کیلومتری شرق بیرجند است.
۷۵۵۶*۳۰۲۸

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه − شش =