خیران ۸ میلیارد و ۴۵۰ میلیون ریال به مددجویان درمیان کمک کردند

بیرجند – ایرنا – مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) درمیان گفت: خیران هشت میلیارد و ۴۵۰ میلیون ریال در ۹ ماه گذشته به مددجویان کمیته امداد شهرستان کمک کردند.

احمد بصیری پور روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این کمک ها در قالب صدقات، زکات، کمک به ایتام و کمک های نقدی و غیرنقدی بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته است.
وی گفت: امسال بیشترین کمک خیران با ۲ میلیارد و ۲۶۸ میلیون ریال به ایتام و یک میلیارد و ۱۶۴ میلیون ریال به طرح محسنین بوده است.
مدیر کمیته امداد شهرستان درمیان بیان کرد: ۲ هزار و ۷۷۰ صندوق صدقه در این شهرستان وجود دارد که از ابتدای سال جاری ۳۴ میلیون و ۹۶۰ هزار ریال صدقه نیز جمع آوری شده است.
وی افزود: همکاری و مشارکت هرچه بیشتر با افراد و گروه های خیر جامعه به منظور محرومیت زدایی در روستاهای شهرستان در حال انجام است و محرومیت‌ زدایی، تقویت بنیه فرهنگی و توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد از مهم‌ترین رسالت‌های این نهاد است.
بصیری پور اظهار داشت: ضریب محرومیت در برخی روستاهای مرزی شهرستان درمیان بالاست که کاهش این ضریب نیازمند مشارکت خیران و مردم است.
وی گفت: اگر خیران در کمک به محرومان مشارکت کنند، سرعت پاسخگویی به نیازمندان و ارائه خدمات موثرتر خواهد شد.
شهرستان درمیان با وسعت پنج هزار و ۷۹۷ کیلومتر مربع از شمال به شهرستان قاینات از جنوب به شهرستان سربیشه و از غرب به شهرستان بیرجند و شرق به طول ۷۰ کیلومتر با افغانستان مرز مشترک دارد.
شهر اسدیه مرکز شهرستان مرزی درمیان در ۱۰۵ کیلومتری شرق بیرجند است.
۷۵۵۶*۳۰۲۸

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 + چهارده =