انقلاب اسلامی به یاری مضاعف نیاز دارد

بیرجند – ایرنا – قائم مقام جبهه امل اسلامی بحرین گفت: انقلاب اسلامی به یاری مضاعف نیاز دارد و مردم و جوانان باید پشتیبان نظام و انقلاب باشند تا یاری این حکومت اسلامی به کشورهای دیگر هم سرایت کند.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از ایرنا شیخ عبدالله صالح چهارشنبه شب در همایش بین المللی «۴۰ سال مبارزه با اسلام آمریکایی» در بیرجند گفت: جمهوری اسلامی امروز یک نعمت بزرگ است که از آن برخوردار شده ایم و باید برای حفظ انقلاب اسلامی از همه توان کمک بگیریم و هزینه کنیم تا این انقلاب باقی بماند.
وی یادآور شد: سال ها قبل از پیروزی انقلاب اسلامی نهضت هایی برای یاری امام خمینی (ره) در عراق و داخل ایران شروع شده بود و آن زمان برای ورود و خروج به خاک ایران سختی هایی وجود داشت اما ما همچنان امام را یاری می کردیم.
قائم مقام جبهه امل اسلامی بحرین با اشاره به گذشت ۴۰ سال از پیروزی انقلاب اسلامی گفت: برای به ثمر رسیدن این انقلاب خون های زیادی ریخته شده و تلاش های بی شماری صورت گرفته است.
وی ادامه داد: در این ۴۰ سال که از پیروزی انقلاب اسلامی گذشته جنگ جدایی بین ولایت و حکومت اتفاق افتاده و همچنین جنگ تحمیلی بر کشور ایران وارد شد، اما ما تمام این مشکلات و سختی ها را پشت سر گذاشتیم و در اینها پیروز و سربلند خواهیم شد.
صالح با اشاره به اینکه پیش از انقلاب محدودیت هایی از جمله حجاب وجود داشت گفت: از زمانی که انقلاب شکل گرفت همه در ایران و حتی خارج کشور از نعمت انقلاب اسلامی بهره بردیم و به برکت انقلاب در امنیت کامل هستیم.
وی یادآور شد: چه بسا از علما و شهدا که خون های خود را تقدیم انقلاب اسلامی کردند تا بتوانیم از این انقلاب بهره ببریم و چه بسا اموالی که خرج شده تا این انقلاب شکل بگیرد.
فعال سیاسی کشور یمن رهایی از سلطه استکبار را یکی از ارزش های انقلاب اسلامی دانست و گفت: اگر این انقلاب شکل نمی گرفت مشکلات زیادی می داشتیم و اتفاقات چهل ساله انقلاب ادامه داشته باشد تا پرچم آن با رهبری مقام معظم رهبری به دست امام زمان برسد.
فعال فرهنگی سوریه هم در این همایش گفت: تمام تجربه های ۴۰ ساله انقلاب اسلامی از جمله رویکرد های اقتصادی، فرهنگی و غیره را در کشور سوریه استفاده می کنیم و حتی به فکر این هستیم که اردوهای جهادی را در این کشور شکل دهیم.
سید حسن حاج یحیا با اشاره به حضور خود در ایران از سال ۹۰ اظهار داشت: در گذشته وقتی برای ایرانیان از سوریه سخن می گفتیم یاد اماکن زیارتی و گردشگری این کشور می افتادند اما اکنون هر وقت سخن از سوریه به میان می آید فاجعه جنگ و خرابی های آن از ذهن عبور می کند.
وی گفت: سوریه در جنگ هفت ساله، سه استان خود را به طور کامل از دست داده و این کشور اکنون هشت میلیون پناهنده دارد.
فعال فرهنگی در کشور سوریه یادآور شد: علاوه بر خسارت های انسانی، ناامنی ها موجب شده که فرزندان ما از چند سال پیش به مدرسه نروند.
وی با بیان اینکه جهان غرب در کشورهای عربی از ۲ سلاح رسانه و تفرقه استفاده کرد افزود: طبق نقشه های آمریکا و اسرائیل، تمام درگیری ها از رسانه ها شروع شد و برخی مردم سوریه نیز متاسفانه فریب این ترفندها را خوردند و همین مسئله باعث بروز جنگ در کشور شد.
حاج یحیا گفت: به خاطر تفرقه هایی که بین مردم ایجاد شده بود هر جمعه با شعارهای مختلف تظاهرات می کردند به طوری که حتی رهبر این تظاهرات هم شناخته نمی شد.
فعال فرهنگی سوریه اظهار داشت: برخی هم به حمایت از آمریکا شعار می دادند که صادرات کشور سوریه را نخرید و این طور بود که کشور پاره پاره شده و گروه های مخالفان هم با اسم های مختلف ایجاد شدند.
وی با اشاره به کمک های مالی و جنگی آل سعود از گروه های مخالف در کشور سوریه گفت: شهرکی که ما در آن زندگی می کردیم حدود چهار سال در محاصره بود، در این مدت هیچ کمکی به مردم نمی رسید و هر دو هفته یک بار هواپیمایی از ارتفاع مواد غذایی به زمین می ریخت.
حاج یحیا با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران به مردم سوریه شجاعت آموخت گفت: پیش از اینکه ایران پیروز شود، ما شجاع و توانمند نبودیم اما مراسم مذهبی را در عین اینکه محاصره بودیم با قوت و شجاعت انجام می دادیم.
وی بیان کرد: یکی از رموز پیروزی مردم سوریه حمایت از ولایت فقیه است و اکنون در جنگ مسلحانه پیروز شده ایم.
وی با امنیت ایران را یک نعمت بزرگ دانست و افزود: هیچ گاه مردم ایران نباید فریب برخی سیاه نمایی ها را بخورند چون دشمن در هیچ برنامه ای به نتیجه نرسیده است.
فعال فرهنگی کشور سوریه اظهار داشت: مردم ایران باید همواره پشتیبان ولایت فقیه باشند چرا که اگر این امر نبود ما هم نمی توانستیم مقاومت را ادامه دهیم.
وی با بیان اینکه تجربه بسیج مردمی در سوریه نیز راه افتاده است ابراز امیدواری کرد: با مقاومت مردم و استفاده از فرهنگ ایستادگی انقلاب اسلامی گام های باقی مانده نیز تا پیروزی نهایی در کشور سوریه برداشته شود.
همایش بین المللی «۴۰ سال مبارزه با اسلام آمریکایی» با حضور شخصیت هایی از کشورهای یمن، بحرین و سوریه در بیرجند برگزار شد و قشرهای مختلف مردم نیز در این همایش حضور داشتند.
فعالان جبهه مقاومت از صبح فردا (پنجشنبه) به شهرستان های خراسان جنوبی سفر می کنند و روز جمعه با حضور در صحرای طبس (محل شکست نظامی آمریکا)، خراسان جنوبی را به قصد حضور در آرامگاه شهید محسن حججی ترک خواهند کرد.
۹۸۹۳*۳۰۲۸

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده − 9 =